Bu "VEDA" başka Veda...

6 Mart 2010 Cumartesi




Ağla ağla bi hal oldum.
İnsan en yakınını kaybetmiş gibi ağlıyor. Bu Vedaya dayanılmıyor..Çok seviliyor çoook..
Uğruna intaharlar oluyorr..Onun için ölümü göze almak o kada doğal ki..
Ağrı dağını kıskanmamak gibi bişey bu veya bulutları...Onlar gibi olmak imkansızdır çünkü.Atatürk gibi olmak da öyle... O kıskanılmaz, sevilir, sayılır gene sevilir...
Filmi eleştirenler de var Atamızı tam anlatamamış diye, övenler de var.
Elbette ki bu konuda en iyisini, en harikuladesini isteyeceğiz. En heybetli insanın Atamızı oynamasını, en karizmatik en boylu poslu en yakışıklı, devasa görüntülerle hiç bitmeyecekmiş gibi uzun uzun.. Ama mümkün mü? Nihayetinde bir film. Erişebilirmi o yüceliğin güzelliğine ne kadar çabalansa sığdırabilirmi 120 dakkaya?
Filmde elbetteki kurgu hataları, eksiklikler vardı.Ama umrumda değil.
Ben sadece şunu diyebilirim.

Keşke Atamızı anlatan daha çok film çekilse, Cumhuriyetimizin nasıl kurulduğunu, vatanımızın nasıl kurtarıldığını, o zor ve özel yılları gözler önüne seren... Birileri böyle bir işe kalkışıyor, böyle bir atılımı, emeği takdir etmek yerine "olmamış, şöyle olsaydı böyle olsaydı" demek haksızlık gibime geliyor.

Bu yıllar yılı esas tema olarak Atamızı anlatan sadece ikinci film. Çok acı gerçekten..
Ben Zülfü Livaneli'yi ve ekibini tebrik ediyorum.
Ve herkesin bu filme gitmesini öneriyorum...

12 yorum:

FashionDesignbyCnS {Cns'design by Cansu} dedi ki...

ben daha izlemedim ya:((

ezgi dedi ki...

gittin demek sonunda :) Nasıl işliyo insanın içine dimi,nasıl tekrar tekrar hatırlatıyo ATATÜRK'ümüzün bizim için ne kadar değerli ve tapılası bir insan olduğunu...

Atolyekedi dedi ki...

Çok merak ettim canım ya. Bu aralarda kocacım uygun değil napıp edip gitmem lazım

cecilia dedi ki...

my makeup story; cansucumm bu film ilk gideceğin olsun ozaman çok güzel :(

ezgicim evet ya nihayet nail oldum bu şerefe :) ağlayarak çıktım, çok etkilendim..film dediğin böyle olması lazım, gerçek hayat hikayeleri daha çok etkiliyo beni, kaldı ki böyle bi film..

Atölye Kedicim cnm eniştenin işi varsa dvdsini cdsini filan alsın, izleyin mutlaka ;)

mughetto dedi ki...

Ağlaya zırlaya izledim filmi ve çok duygulandım gerçekten..
Her Türk genci izlemeli.

Dominika dedi ki...

yaw bi izleyemedim yaa.. herkes nasıl anlatıyor izle mutlaka diye :(

cecilia dedi ki...

mugocum; Turgut Özakman'ın Dersimiz Atatürk filmini bekliyorum şimdi yakında vizyona giricek bakalım o nasıl ;)

Dominikacımm fırsatını bulursan izle cnm kesinlikle ;)

Ayshenur dedi ki...

nolursa olsun kötüysede izlerim recep ivedik gibi bi filmin gişe rekoru kırdg bi ülekenin atasını anlatan bi film bu...!

Adsız dedi ki...

bende gecen hafta gitmiştim aynı duygularla cıkmstım salondan sonu zaten bitirdi beni koparttı..

pofiş♥ dedi ki...

yaa bu var gideciğim dahaaa alice var ses varr ne çok film biriktii:S:S

çok merk ettim sende yazınca:S

Balaphoto dedi ki...

Great blog!!!

http://balapertotarreu.blogspot.com

Frank

He utilizado traductor google

Mystery dedi ki...

aynen salya-sümük modda izledim filmi ben de! inanılmaz duygulandım yani anlatılcak gibi değil. bunları herkes görmeli, görmeli ki kafalarına dank etmeli. bi de dersimiz:ATATÜRK diye bi film çıkıcak martın ortası gibi sanırım, onu bekliyorum şimdi.

Yorum Gönder

İÇİNDE KALMASIN...

Related Posts with Thumbnails