Rengarenk Yapılanlar...

7 Mart 2010 Pazar
Bikaç gündür şarıl şarıl hapşuruyorum. Üşüme, titreme, ateş, halsizlik ne ararsan vardı ve ben bunlara inat dün buz gibi havada dışarı çıktım. Bugünse hava çok güzeldi fakat üzerimdeki kırgınlığı atmak adına evde kalmayı yeğledim. Canım sıkıldı. Oyalanmak için bişeyler yaptım.. :)



Yine benim uydurduğum bi yemek. Daha doğrusu meze, salata diyebiliriz. Süsleyince pastaya benzedi sanki. O yüzden "mezepasta" koydum adını. Evde bulunan yiyecekleri pratikce değerlendirebileceğiniz bir aperatif oldu bu. Denemek isteyenler için tarifi şöyle;


1. Bir kabın içinde patatesleri püre kıvamında eziyoruz..
2. İçine sosis, kaşar, kornişon turşu, mısır eklemek istediğimiz ne varsa ekliyoruz..
3. Bolca mayonez boca edip karıştırıyoruz..Turuncumsu bi renk aldı bakınız :)

4. Az sarmısaklı yoğurdumuzu ilave edip karıştırıyoruz...

5. Çekirdeğini çıkardığımız zeytinleri dilimliyoruz üzerine çikolata misali :) (E pasta ya bu, o açıdan :p )
6. Salata dilimleriyle süslüyoruz..(Onu da kivi olarak düşünün :))
7. Kırmızı pul biber.. ( çilek sosu :))
8. Kekik.. (Şam fıstığı hesabı )


Oldu da bitti maşallah, afiyet olur inşallah. Evet pastamızı dilimleyip servis tabaklarına alabilirsiniz...:)(Pilavla, tas kebabı ben yapmadım..:)


***Petibörlü Pasta yaptım..Hepimizin bildiği tarife kendimce bişeyler kattım..


1- Kare bir borcama önce bisküvilerin tabanlarının ıslanınca yapışmaması için pudra şekerini serpiyoruz. Üzerine 1 sıra sade petibör dizip hazırladığımız pudingden biraz döküyoruz, tüm bisküvi katına yayıyoruz. Her kata aynı işlemi uygulayarak 2 kat sade, 2 kat kakaolu şeklinde tüm bisküviler bitene kadar devam ediyoruz. Son kalan pudingi büsküvilerin üzerine düzgünce yayıp, borcamı streç filmle kaplayarak buzdolabına kaldırıyoruz.

2-Servis yapmadan hemen önce, üzerine süzgeçle türk kahvesi serpiyoruz.

3- Çikolata sosu hazırlayıp üzerine döküyoruz, Pınarın hazır çikolata sosunu kullandım ben siz evde kendiniz de yapabilirsiniz.

4- Pasta kremasını krema pompasına koyup üzerini süslüyoruz, ben acele ettim, pek istediğim gibi olmadı..

5. Hindistan cevizi serptim son olarak ben.

6. Ve dilimleyip servis tabağına alıp tekrar soslayabilirsiniz..


**Bu da günün bonusu olsun.. (:
Gökkuşağı makyajı yaptım foto makinasının azizliğine uğradım biraz, pek profosyonel değil ama hoşuma gitti benim, yazın cıvıl cıvıl elbiselerle beraber bu şekil dolaşıcam gibi :)

19 yorum:

eylul_enise dedi ki...

çok verimli ve bereketli bir gün olmuş ben de kakaolu bisküvili irmikli bir tatlı yapıyorum çok güzel bir gün yaptığımda bloğa koyayım bu arada makyaj cıvıl cıvıl yazı iyice özletti vallaa

zuzu günlüğü dedi ki...

tatlım ellerine sağlık güzelim muhteşem görünüyor

Syhn dedi ki...

ay sen evde kalma!
kilo alırsın benden söylemesi :)
meze pastana bayıldım koyduklara bakılırsa eşsiz bir lezzet ellerine sağlık;)

gençbiranne dedi ki...

süper gözüküyor mezen.
yarın denicem hemen benim koca çok sever meze türlerini:))
ellerine sağlık canım.
makyajında süpermiş bu arada.
tam benlik:)

Yeşim dedi ki...

Tatlım geçmiş olsun. Tarifler için teşekkürler hepsi çok leziz görünüyor :) gökkuşağı makyajına da bayıldım.

éLLa Çiça dedi ki...

valla ben senin kadar hamarat bir hasta daha önce hic görmemistim. zira ben birak hastaken, iyiyken bile usenirim yemekle ugrasmaya. ne diyeyim azminden öturu tebrik ediyorum seni. ellerine saglik.

Lil' Jessica dedi ki...

Ama olmaz ki böyle güzel güzel yapıyorsunuz,yetmiyor bir de fotoğraflayıp paylaşıyorsunuz:(((
Şimdi benim gibi yurtta kalan garibanlar ne yapsın?
Şaka bir yana nefisss görünüyorlar!
Makyajı da çok beğendim : )

cicibebe dedi ki...

ımmm mamalar nefiissss gözler şahaneee :)

stuven dedi ki...

öncelikle geçmiş olsun. dikakt et ekndine. haftasonu haftasonu ne çok şey yapmışsın:) ellerine sağlık.

cecilia dedi ki...

thalescim öylemii merak ettim cnm bloğa koyarsan tarifini alıp yapmak isterim, teşekkürler...

zuzucum mersi cnmm :)

Syhn sorma hiç sorma göbüş çıktı zaten :) ama kırk yılda bir olsun ya dengelerim ben önümüzdeki hafta, inşallah :)

Yeşimcim çok çok teşekkürler, beğenmene sevindim ;)

gençbiranne ay çok sevindim şimdiii:) tarifimi denemen mutlu eder, umarım enişte de beğenir, teşekkürler ;)

ellacımm öyle geldii ilham işte hasta masta dinlemio dedim yapim çıksın aradan kaçgündür elim bişeye değmemişti teşekkürler şeker ;)

Toz pembe dünyamdan ya kıyamam sizee bilmeden olduu :)teşekkürler cnm ;)

cicibebem sağol tatlım ;)

stuven çok teşekkür ederim evet ama napim sıkıntıdan patlamamak adına kalktım bişeyler uğraştım geri kalanında hep koltukta pc.de pinekledim :)

tubiss dedi ki...

yaaaa süper olmuş tatlımm göz makyajı bende çok severim rengarenk :)) ama ama o yemekler oldu mu hiç :(( ben diyet yaparkene :( zaten akşam daha çok acıkıyo insan :) ve sana bi mim göndermiştim bloğuma bakarsan :)

Joey Potter dedi ki...

Oğlum olsa ben alırdım seni oğluma kesin ha ha ha :)) Sen evde kalmazsın bence ;)Hem güzel, hem becerekli sevgilin kaçırmasın seni benden demesi :)

cecilia dedi ki...

tubisimm tatlım sana mailde attım ama almadın sanırım cnm ben sana yorum yapamıyorum bloğun hata veriyor :( mimini gördüm şeker en kısa sürede cevaplicam, öpüldün :X

Joeycimm hehe aman sevgili duymasın iki yaşındaki çocuğu bile kıskanır kendisi, doğmamış oğlana da mümkündür yani :) kaçırmaz zaten öle bi hataya düşemez evet bu asrın hatası olur :) :P

ŞIKELLA dedi ki...

ooo iyiki evde kalmışsın sokağa çıkmamışsın. sayende gözümüz gönlümüz açıldı :)

cecilia dedi ki...

şıkellacım sağol tatlım beğenmen mutlu etti :)

Atolyekedi dedi ki...

Şekerim uydurma dediğin yemek müthiş olmuş bence ellerine sağlık. Daha önce yaptığın fırında pateteside denemiştim çok güzel olmuştu, fırsat bulursam bun tarifinide deneyeceğim.Tatlıda pek hoş görünüyor.Ellerine kollarına sağlık afiyet şeker olsun canım. Makyajında çok farklı olmuş, biraz daha inceleyeceğim ben bu şekilde yapamıyorum. öpüyorum canım

benden, bizden... dedi ki...

ne güzel uydurmuşsun sen öyle canım çekti :))))

cecilia dedi ki...

Atölye kedicim çok teşekkürler cnm fikir verebiliyorsam ne mutlu bana, eminim çok daha güzel olmuştur,çok daha güzelini yaparsın cnm, bende öptüm :X :X

pohpohpericim sağol şekercim :)

acr moda dedi ki...

Hiç problem değil sevgili ceciilia ;)Hepsi çok renkli ve şahane görünüyolar.Elinize ve emeğinize sağlık..İçimde kalmasın bari :)Keyifli bir hafta sonu geçrimeniz dileğiyle..Sevgiler..

Yorum Gönder

İÇİNDE KALMASIN...

Related Posts with Thumbnails