Bir başkadır benim memleketim...

19 Ağustos 2010 Perşembe



"Gitmediğin yer senin değildir!"



derler...



ben sahiplendim artık pek çok yeri...



:)




5 güncüklük gezimiz sona erdi ve hüzünlü, keyifli bi tat bıraktı damağımda, yüreğimde...






Nevşehir iline bağlı Avanos; Ürgüp ve Göreme gibi Kapadokya bölgesinde yer alan Antik Devirdeki adı Venessa olan turistik bir ilçe.




Mistik atmosferi, doğası havası, mimarisi ve ortasından geçen Kızılırmağın kızıllığıyla insanı etkilemekten geri kalmıyor.




Pek çok dört, beş yıldızlı otel bu sınırlar içinde bulunup, her yıl binlerce turist ağırlıyor. Hiçbişeyden geri kalmayan, bizim ülkemizi bizden daha çok merak edip, üşenmeden dağ taş gezen 7'lik bebelerden 70'lik nenelere, dedelere kadar. Gecenin 10unda serincecik havada havuza girmekten aldıkları müthiş hazzı gözlemlemek "ya biz ya bizimkiler" düşüncesinde çocuksu bi milliyetçilik yapmama neden oldu açıkçası.




Bu bizim o bölgeye 2. gidişimizdi.




Bu sefer ki otelimiz bölgenin en geniş yataklı Yıltok Oteliydi. Son derece hijyenik ve kaliteli bir otel olduğunu belirtip tavsiye etmeden geçemiyorum..







İzmit, Adapazarı, Bolu, Kırıkkale, Kırşehir, Nevşehir, Kayseri, Sivas..




Batıdan İç Anadoluya doğru harika bir gezi...




Arabanın camından yol kenarına kurulu köyleri, evleri ve ordaki hayatları, yaşanmışlıkları düşlemek paha biçilemez...













Henüz bi köy evinde kalmamış, horozla uyanıp, inek sesleriyle saatsiz akşam vaktini ezberlememiş, tam manasıyla yıldız ve dolunayla günü geceye devretmemişseniz bi an önce bunu yaşayın derim...Oralarda yaşanılan hayatlara ortak olun, kavak seslerinin hışırtısına karışan kuş ve böcek seslerini dinleyin umarsızca, çeşmeden buz gibi su için, su taşıyın- yorulmazsınız inanın, dışardaki tuvalete gidin, hayatınızla kıyaslayın, zorlukları ve hoşluklarıyla düşleyin..



Gitmesek de görmesek de o köy, bizim köyümüzdür demeyin...



Çünkü gitmediğin yer senin değildir...



Ayağımızın tozuyla bu kadar anlatabildim. Bi ton foto çektim, amatörce ve bi sürü yıllanmış bedenlere ait el öptüm, gülümseyen çocuklar sevdim, onalra çikolata verdim.



Hırka giydim yazın ortasında, İstanbul cayır cayır yanarken ben uuuvv diyerek yürüyordum akşamları dağ, tepede..



Ve İstanbul'un şu nemli bunaltıcı havasında yazı ıskalıyomuşuz aslında, anladım, içim cız etti.



Kalbim Anadolu'da kaldı..



:(

10 yorum:

Yeşim dedi ki...

Hoşgeldin tatlım :) Çok güzel yazmışsın Anadolu'yu. Okurken içim cız etti, çocukluğuma döndüm. "Gitmediğin yer senin değildir" ne güzel bir tespit. Yüreğine sağlık canım benim. İyi ki gitmişsin :)

hayat güzel dedi ki...

hoş geldinnnn... anadoluyu ben de çok merak ediyorum ama fırsat olmadı henüz

Mystery dedi ki...

zaten gökyüzünün rengi bile bi başka mavi! :)

ŞIKELLA dedi ki...

canım benim ne iyi ettinde gezdin. iki hafta sonra inşallah(C:C) bende kayseri ve nevşehirde olacağım.
ordaki güzel zorluklardan bahsetmişsin.
bazı evlerde tuvaletlerin dışarda olması,mutfağın dışarda olması hem zor hemde çok farklı. farklı bir yerde olduğunu çok iyi anlıyor insan.
yazı ıskaladığımızı söylemişsin. çok haklısın. yazı istanbullular yaşayamıyor bencede..yaz en çok anadoluda egede güzel oluyor ...biz burda koşuşturmaktan sıcaktan nemden vakit darlığından hiç bir mevsimi tam yaşamıyoruz.hep eksik hep yarım.. bunada şükür..
hoşgeldin canım

gunesyuksel dedi ki...

cok heveslendim a... balayına da cıkmadık zaten benım huysuzlan. acaba avanosa mı gitsek haftasonu kacamagı? cok güzelmiş gerccektennnn.. bayıldım cm. eneerjı toplamıssındır

cecilia dedi ki...

Yeşimcim teşekkür ederim tatlım hoşbuldukk, anlatmaya çalıştım ama eksik kalmıştır inan evet çok doğru bi sözmüş buna riayet etmek lazım, çocukluk daha bi tatlı geçer oralarda.

hayat güzel; hoşbulduk cnm umarım fırsatın olurda gidersin, görülmesi yaşanması gereken yerler bizim topraklarımız..

Mystery; ah sorma cnm sorma gökyüzü başka mavi ağaçlar başka bi yeşil su başka bi su, çok sevdm çok..

Şıkella; öylemii ne güzel ya benden selam götür oralara, evet o zorlukları görmeden anlamamız, halimize şükretmemiz imkansız ama kesinlikle bazı şeyleri bizden güzel yaşıyorlar bunu da anlıyor insan;)

gunesyuksel; toplamammı cnm topladım tabiki ama keşke biraz daha kalma imkanımız olsaydı dedim, kesinlikle avanosa gitmelisiniz cnm, etkileneceğinize memnun kalacağınıza eminim...

.........n........ dedi ki...

Aahh Cecilia kanayan yarama tuz bastın. Bir iş için (aynı anda gezerim diye) 3 günlük Nevşehire gitmiştim ben de.

Vee Uçhisarı görünce ömrüm boyunca burada yaşayabilirim demiştim kendi kendime.

üzüm kuşu dedi ki...

canımmm hoş geldinnn :) ne güzel gezmişsin dinlenmişsindir şimdi resimler çok hoş buarada

cecilia dedi ki...

neslinnce; orası nasıl acep, ah merak ettim şimdi :) sanırım bende bi ömür yaşardım oralarda, umarım tekrar yolun düşer oralara cnm, sevgiler..

cemrecimm hoşbuldum cnm evet dinledim ama enerjiyi burda harcadım gitti bile, sağol cnm :)

Atolyekedi dedi ki...

Hoşgeldin canım. Ne güzel gezmişsin Cennet vatanımın topraklarını...

Yorum Gönder

İÇİNDE KALMASIN...

Related Posts with Thumbnails