Eğer Çalışmasaydım...

7 Ocak 2010 Perşembe

Ben bu yazıyı çok önce yazmıştım fakat taslak olarak duruyordu. Sevgili handancığımın postunu okuyunca yayınlamak istedim. Ben çalışan kesim olarak zaman zaman bunalıyorum, "evde otursaydım keşke" diyebiliyorum, sorumluluğum olmazdı, birilerinden azar işitmez, normal hayatta kaele dahi almayacağım insanlarla muhattap olmazdım. Bazen de "iyi ki çalışıyorum" diyorum. Çünkü hem maddi hem manevi anlamda kendinizi güçlü hissetmenizi sağlıyor. Daha detaylı avantajları ve dezavantajlarını yazabiliriz durumun. Ben çalışmamanın bana vereceği avantajları hesaba kattım.

Eğer her gün işe gitme zorunluluğum olmasaydı ve çalışmasaydım ben;


  • Uykumu alırdım bi güzel, geç uyanmanın vereceği rahatlıkla da geç yatardım.Ayrıca akşamdan kalma durumları önemsiz olurdu.

  • Kütüphaneleri, eski kitapçıları dolaşırdım. Hiç adı sanı duyulmayan, tozlu raflarda hapsolmuş kitapları araştırırdım.
  • Evimde, balkonumda veya bahçemde bir botanik köşesi kurardım, onla ilgilenirdim. Ve bitkilerim için dolaşırdım tüm çiçekçileri, seraları, botanik parkları.

  • Tahtakeleye giderdim, boncuk, kumaş alışverişi yapardım ve tabi bunları bol vaktimde daha hoş değerlendirirdim.
  • Hafta içi pazarlarını kaçırmazdım.

  • Gezmediğim, görmediğim yer kalmazdı heralde ve iş gününde de kare kare hayatı, hayatı yaşayanları fotoğraflardım.

  • Doktora gidecek zamanımız olmuyor bi türlü, rahat rahat her bir yanıma baktırırdım.

  • Bol bol yemek yapardım, dünya mutfağından değişik tatlar lezzetler denerdim, böylelikle yemek yapmayı öğrenmiş olurdum :)

  • Banka, devlet dairelerinde işlerim varsa kasmadan hallederdim.
  • Canının istediği zaman canının istediği yerde olmak, kimseden izin almadan...


Neyse ki haftasonu iki gün tatilim, buna dahi şükretmem gerek sanırım. :)

Çalışmanın avantajları da yok değil tabi onu da bir diğer postta irdeleriz artık..to be continued o zaman ;)

16 yorum:

élif(keyf-i mutfak) dedi ki...

canım şu anda ev hanımıyım ama yakın zamanda çalışma ihtimalim yüksek..inan yazdıklarının hiç birini yapamıyorum..küçük bir bızdığım var..ve ben planladığım hiç bir şeyi zamanında yapamıyorum..çalışıp düzene girmek istiyorum..gerçi o zamanda başka şeylerden şikayet edeceğim kesin..insanoğluna ne yaranmış ki:)2 gün tatilinin tadını çıkar derim:)

dusunenbalik dedi ki...

Ne diyim ben şimdi :D

noyumberry dedi ki...

Eğer bekarsan dediklerin olabilir:)
ama evli ve çocukların varsa biraz zor :(
sabah 7 de kalkıyorum tam gaz
saat 1-2 falan anca duruyorum.
bu günlerin tadını çıkar tatlım..
dolu dolu iki gün güzel, dinlenmek adına..gezmek için zaman yetmeyebilir ...

cecilia dedi ki...

sevgili elif öle tabi aslında bunun bilincindeyim, ondan da sıkılırım :) ama bunlar içimde kalanlar.

düşünen balık bişeey dee :)

noyumberrycim evet haklısın, tadını çıkartmaya bakıcam ama bazen diyorumm ahh serbest olsaydım şimdi , hele havalar düzelincee :)

Asli :) dedi ki...

bir de cumartesi pazarı dolu olanları düşün :(

cecilia dedi ki...

düşünmüyor değilim ki :)şükürler olsun..

zeynepin sesi dedi ki...

ben de en çok sabahın köründe kalkmıcaım için sevinirdim..

cecilia dedi ki...

off o uykunun en tatlı olduğu zaman o yataktan kalkmak var ya zeynep :) sen beni anladın..

sürüden ayrılan koyun dedi ki...

çalışmasaydın bir süre sonra bunalıma girip kilo almaya başlardın.

cecilia dedi ki...

sürüden ayrılan koyun saol ya çok gerçekçisin :)
ama bu benim için geçerli değil, çünkü ben işe girince kilo aldım masabaşı ve düzenli öğle yemeklerinden dolayı yane çalışmasaydım daha zayıftım ;)

Bucanni dedi ki...

Ama canım eğer çalışmasaydın eminim bir türlü yataktan çıkamaz miskinlenmekten evden dışarı adımını atmazdın :) Genelde tatillerde öyle olmaz mı? Bence her gün evden dışarı çıkmak için bir sebebimiz olduğu için şükretmeliyiz. Sevgiler...

Alphan Tüfekçi dedi ki...

çalışanlar bir de üşenmeyin bunu okuyun

http://handcraftedbyalphan.blogspot.com/2010/01/ack-mavi-yakal.html

Adsız dedi ki...

cnm ya kac gündür bloguna giremiyordum simdi girebildim blogger bulunamadı diyordu. valla yazın cok güzel ama bi yerden sonra tıkanıyorsun ve yapacak herseyi yapmıs oluyorsun =)

POLLYANNA dedi ki...

Ben de calisirken oyle derdim, sonra ilk yil oh be dedim, biraz dinlenim yapmak istediklerimi yaparim zaten zamanim cok ama gelgor ki insanoglu herseye bir bahanemiz var, inan calismayi ozleyecegimi aklimin kenarindan gecirmezdim...Sevgiler

cecilia dedi ki...

haklısınız tamam tamam vazgeçtim iyiki çalışıyorum yahu ohh bee çalışmak gibisi yok şükürler olsun Tanrım sanaa çalışıyorumm işim var mutluyumm :)

dusunenbalik dedi ki...

:)

Yorum Gönder

İÇİNDE KALMASIN...

Related Posts with Thumbnails