Yüzük Parmağı Testi ve Yüzüklerim..:)

24 Aralık 2009 Perşembe
Yüzüğün neden bir başka parmağa değil de, sadece yüzük parmağına takıldığını hiç düşündünüz mü? Bu bir tesadüfün sonucu olabilir mi? Değil elbette.

Sol elin yüzük parmağına evliliği sembolize etmek maksadıyla yüzük takma geleneği, Mısır Medeniyeti’ne kadar uzanmaktadır. Mısırlılar, yıllar sonra bilim adamları tarafından da keşfedilen ve sol elin yüzük parmağında bulunan, doğruca kalbe giden "vena amoris"in (aşk damarı) varlığına inanıyordu. Bu inanç gereği de yüzükleri sol elin yüzük parmağına takıyorlardı. Yüzük takma geleneğine mağara devrinden kalma bulgulardaki figürlerde de rastlanmıştır. Ancak o yıllarda bu bağ yüzüğe benzeyen bir kelepçe ile yapılıyormuş. Mağara adamı, kelepçeyi ancak kadının kaçmayacağından emin olduktan sonra çıkartırmış.


İnsanlık tarihi boyunca, yüzük hep bağlılığı, bütünlüğü, birliği ve aşkı sembolize etmiştir. Aile kavramının ve kader birliğinin önemi gereği, üstüne eklenen aşkın ardından yüzüğü parmağımıza takar ve hiç çıkartmayız.

Tüm bunları basit, eğlenceli bir testle sınamak da mümkündür. Elbette bu bir delil değildir ancak ilginç olduğunu da göreceksiniz.

İşte yüzük testi:


Başparmakların anne ve babamızı, işaret parmaklarının kardeşlerimizi, orta parmakların kendimizi, yüzük parmağının eşimizi ve serçe parmakların da çocuklarımızı temsil ettiğini kabul ediyoruz.



Şimdi ellerimizi fotoğrafta olduğu gibi yapıyoruz. Avuç içlerimizi ve parmaklarımızı, birbirine değecek şekilde yapıştırıyoruz. Sonra parmak uçlarımız birbirine değerken, avuçlarımızı birbirinden uzaklaştırıp, orta parmaklarımızı kıvırarak avucumuzun içine alıyor ve sırt sırta yaslıyoruz. Ardından aşama aşama ilerliyoruz.
1.aşama: Anne ve babamızdan hayatımızın bir döneminde mutlaka ayrılıyoruz. Bu nedenle onları temsil eden başparmaklarımızı birbirinden ayıralım. Ancak bu sırada diğer parmaklar yerinden asla oynamayacak. Sonra eski haline getirelim.
2.aşama: Aynı işlemi kardeşlerimizi temsil eden işaret parmaklarımızda da yapalım.
3.aşama: Orta parmaklar bizi temsil ettiği için çocuklarımızı temsil eden serçe parmağa geçip aynı işlemi tekrarlayalım.
4.aşama: Son olarak da eşimizi temsil eden parmaklarda aynı işlemi yapmaya çalışalım. Ancak bu sırada orta parmaklar yerinden asla oynamayacak.

Ne kadar uğraşırsanız uğraşın yapamayacaksınız. Bunu yapabileni görmedim. Bu durum evlilik bağının gücüne ispat değil midir? :-))

Ayrılık insanın doğasında bile yok! Lütfen eşinize olan bağlılığınızı yüzüğün kaderine bırakmayın. Ona, tüm sevginizle sıkıca tutunun.


Alıntıdır..


Güzel bir hikaye ve hoş bir test öyle değil mi? İnsanın yüzünü gülümsetiyor :)
Yüzük takmayı çok severim. Baş parmağa yüzük takılmaz derler veya işaret parmağa ama ben takmayı seviyorum. 


11 yorum:

Adsız dedi ki...

Evet canım bende biliyordum bunu o zaman anlamıştım değerini:)Bende çok seviyorum ama söz yüzüğü takınca takamıyorum başka yüzük ben.

cecilia dedi ki...

tatlı cadım bende takmıyorum o söz yüzüğümü takınca bitek başparmağıma parlak olan varya onu takarsam takıyorum çok hoş duruyor, yoksa renkli yüzük takınca çıkarmam gerekecek :)

Aicha! dedi ki...

İşaret parmağa niye yüzük takılamz ! Çünkü işaret parmağına yahudiler yüzük takarlarmış. Bu onlara özgü olduğu için takmasanız iyi olur diyorlar. Yazı çok güzel paylaştığın için sağol. Yüzüklerin süper, hele üstteki 2. resimdekiler. Güle güle kullan. (Bu arada allah tamamına erdirsin )

Adsız dedi ki...

aa dogru cidden =) güzelmiş bu test ve dogru inandım ben =)

cecilia dedi ki...

Sevgili Aicha!cım yorumun için teşekkürler, yanlış anlama ama ben böle şelere pek inanmıyorum yani işaret parmağında güzel duruyorsa takarım :)

Handancım benimde hoşuma gitti çok ilginç :)

Adsız dedi ki...

bnm de ananem işaret parmağına takılmaz o şehadet parmağı der:==) ama elim küçük olduu için 5ine birden takamam sanırım bende. ama bunlar cok tatlı durmuslar:D

pembe fiyonk dedi ki...

bende geçenlerde öğrendim.bizim ufaklık yeğenlerden şaştım kaldım sonucuna.çocuktan al haberi:)
paylaşımın için teşekkürler:)

sürüden ayrılan koyun dedi ki...

orta parmaklarını o şekilde birleştirmek yerine aynı şekilde işaret parmaklarını birleştirirsen bu sefer orta parmağını açamadığını göreceksin. bunu iki kişi denedik durduk gerçi ben bütün parmaklarımı açmasını becerdim o da ayrı bir konu.

cecilia dedi ki...

Koşan Kaplumbağa ya ben göstermek için taktım hepiciğini yoksa bende takmam öle 5 yüzük olurmu ya :)

pembe fiyonk rica ederim cnm beğenmene sevindim.

sürüden ayrılan koyun, valla sen ozaman yanlış yapıyosun yazıda denileni aynen yapmak lazım neyse :)

Adsız dedi ki...

ceciliacım konu takıp takmamak değil canım takamamak:=)ben istesemde takamam.ellerim o derece küçük. parmaklarıma taktııım yüzükler birbirne çarpıo açılmıo araları:=)

cecilia dedi ki...

hee şimdi anladımm cnmcım değişik bi olay :) minnacık ellerin var demek zaten parmaklarında inceciktir senin bitane takarsın sadece mümknse.

Yorum Gönder

İÇİNDE KALMASIN...

Related Posts with Thumbnails