Neler Oluyor Bize, Yine Neler Oluyor Gülüm?

23 Aralık 2009 Çarşamba

Alışveriş biz kadınlar için vazgeçilmez bir kavramdır, bir tutkudur.Ama bazen de bi sorun olmaktan geri kalmayıp, canımızı sıkabiliyor.Hepimiz aldığımız bir ürünün istediğimiz gibi çıkmaması durumuyla karşılaşırız zaman zaman. Eve geliriz bir bakarız, o da ne yırtık veya leke. Halbuki orda dikkatli bakıp görmemişizdir.Vesaire vesaire bi çok problem olabilir alışverişimizle ilgili.

Benim de başıma gelir böle küçük aksaklıklar, sinir olurum elbette ki üzülürüm ama üşenirim uğraşmaya veya da tenezzül etmem gidip de satıcısına bu niye böyle, şu niye böyle demeye, konuşmayı bile sevmem. Hani bi iki vızıldanırım, yalnız o kadar. Bundan mütevellit hakkını arayan, olayın peşini bırakmayan bayanlara imrendiğim bile olur zaman zaman. "Vay be azıcık da yırtık olmak gerekiyor" derim hani. Neyse işte o mod benim fabrika ayarlarımda yok :)


Bu pazar canım canım arkadaşım tükücüğümü abisinin nişanı var. Kendisi okul, ders, iş derken fırsat bulamamış yeni bişeyler bakmaya. Ben de "gel akşam işyerimizin ordaki AVM'den bişeyler bakalım, orda bulamazsak dışarda mağazalara bakarız" diye öneride bulunmuştum. Öyle de yaptık bu akşam, ama aradığımızı şıp diye bulmak kolay olmadı. Siyah olmayacaktı bu sefer, yasak rengimizdi, şöyle renkli cıvıl cıvıl uzun olmayan saten kumaştan bi elbise. En sonunda bulduk bir mağazada tam istediğimiz tarzda. Denedi tükücüm, alma kararı verdik ikimiz de kasaya doğru ilerlerdik.


O sırada kasanın orda hararetle konuşan bir bayan var, diksiyonu düzgün, görünüş olarak da tam puan verilebilir. Bişeyler anlatıyor da ne, yaklaşınca idrak ettik olayı tabiki. Sanırım bir kazak olmuş bu bayan mağazadan ve bu kazak makinada çekmiş, kötü bi hale gelmiş. Bunu anlatmaya çalışıyor, bana "atın bişey olmaz "denildi diyor. İnanılmaz bağırıyor yani öyle konuşuyor ki bidaha başka müşteriyi de oraya getirmekten caydırıcı şekilde. Kasadaki adam iste dükkan sahibi olmalı ve satıcı kız arkadaş sessizce kendini savunmaya çalışıyorlar. Bizle birlikte bir adam daha bekliyordu kasanın orda.


Herneyse kadın saydı saydı. Ben o ara içimden amacı ne diye düşünüyordum. Hani adama sadece bunu söylemek mi, yeni bir ürün koparmak mı, parasını almak mı ne, resmen dakikalarını orda bağır çağır harcıyor. Kıyametmi koptu, canınamı kastedildi, o kazak da kul yapımı bişey tamam para verdin ama ciğerini patlattın. Hani yine de buna diyeceğim pek bişey olmaz, ben yapmam uğraşmam ama hakkını arıyor der geçerim. Ta ki seviyesizliğin dibine vurup şu lafı edene kadar:


_İnşallah aldığın para çocuklarının kefen parası olur! dedi kapıdan çıkarken bir hamlede.


Bu nasıl bir cümle ya şimdi? Algılamakta zorluk çekiyorz resmen tükücüğümle. Adamcağız da öyle. Aslında o an o lafı duyan herkes öyle. Adam şok vaziyette "allah allah" dedi Ben de:


- Ne insanlar var ya! diye şaşkınlığımı dışa vurdum kadının arkasından.


Yanımızda duran diğer adam demez mi:


-Lütfen hanımfendi diikkatli konuşurmusunuz o benim karım!


Daha o lafın şokunu atlatamamışım bi şok daha. Gülsemmi üzülsemmi bilemedim. Be adam ne diye koca diye davranmadın iki saattir orda sus pus, insan karısına bir sakin ol der, onu da geçtim aynı fikirdeysen sen de konuş iki kelam et, yani bi belli et hatunun eri olduğunu. Ben nerden bileyim kadının kocası olduğunu. Olaya maruz kalan adam da allah allah diyince bende bastım sitemi. Hoş ağzımdan daha vahim sözcükler, cümleler de çıkabilirdi. Allahtan küfür alışkanlığım yok. Hani bi anda ağır bir kelime etseydim ne olurdu acaba :) Akşam akşam tuhaf gereksiz sıkıcı bir polemiğin içinde bulurdum kendimi heralde. Üçüncü kişi olarak. Olay karışma konusu değil gerçekten hiç müdahale ediyim durumunda değilim. Ama o son lafa kayıtsız kalamadım yani. Nasıl bir bedduadır o öyle. Ve bütün bunların sadece bir kazağın 30 derecede yıkanıp çekilmesi nedense yazık diyorum başka da bişey demiyorum :)


Bence olay şu; biz her an kavgaya hazır, yırtıcı, diş bileyici, empati kurmasını bilmeyen asabiyet sahibi, şiddetsever insanlar olduk..Hayat şartları mı neden bilmiyorum, ben o bayanı da anlamaya çalışıyorum ama o lafı etmeseydi keşke...

10 yorum:

çatı katı dedi ki...

off o cümle çok fenaymış..yani insan düşmanına söylemeye bile çekinir yazık...
ilk yorumum ve selam vermedim di mi ben :)) merhabalarrr :)
sevgileerrr :)

Duygu dedi ki...

cecim okudum ve şaşırdım gerçekten.Üzüldüm mağaza görevlisine yaa adamcağız napsın en nihayetinde o da bir mağaza çalışanı değilmi,sorunu mağaza yetkililerine mail atarak ürünlerinden memnun kalmadığına dair daha medenice çözmek varken bu şirretliğe hayret kaldım.İnsanlarımız ne kadar tahammmülsüz ve seviyesiz.O hamımefendide unutmamalıki kötü söz sahibinindir.

öptüm kuzucum...

pofiş♥ dedi ki...

yuhhhhhhhhh koca bi yuhhhhh oha hattaaaa öyle laf edilir mi yaa yemin ederim okuyunca tüylerim diken diken oldu o sözü duyunca...çok üzüldüm rabbim nasıl biliyosa öle yapsın o kadını...çok üzücü....

bak bende çok cazgırımdır ama seviyeyi korum...hatta şöle deyim benim cazgırlığım...orda olsaydım şayet o kadına saldırarak olurdu...dayanamam öle ezilene haksızlığa uğrayana haksızlık yapılmasına...kendini bi halt sanan insanlara karşı olmuştr arsızlığım:)

tee bayramdaa maviden bi hırka aldım...cebinin altında küçük bi delik:)verdim 3 hafta gecti bak yeni aradılar napptımm insan gbi bekledim:)bugün gidip alıcam:)niee bu bööle delikkk vay efendim bilmem neee dedim mii yooo dememdim ne gerek var:) ahh ahretlik herkes biz gbi olamaz velhasıl yazık olmuş o bedduayı etmeseymiş keşke:(

öpüyorum senii sabah sabah cenem düştü zaarr:)

noyumberry dedi ki...

Hayatım gerçekten üzücü bir olay yaşamışsın :(
Bayanın söylediği son laf hiç de
şık olmamış.
Bende hakkımı pek arıyamam..
ama bu bayanın kide çok ileri olmuş
ne yazık ki dilin kemiği
yok canım:(

. dedi ki...

yuh artık, ne demek o çocuklarının kefen parası olsun demek yaa! bi' de kocası olcak adam arkadan savunuyor.. iyi ki karışmamışsın diyaloga, sana da laf ederdi, 30 derecede çeken kazak için bedduaların en büyüğünü eden adamdan her laf beklenir.. :/

yass dedi ki...

ne ıgrenc bır beddua.. karsındakı ne kadar hatalı olursa olsun boyle sey denır mı yahu..

cecilia dedi ki...

bende şaşırdım kızlar bende aynı duygular içindeyiz, bu kimseye normal gelmicek bir davranış bir söz değilmi bu kadın bunu söylerken nası içi cız etmedi hala aklım almıyor, hani yarın kendi çocuğunun başına böle bişi gelse döner seni bulur lafı vardır ya o zaman ne dicek ne yapacak, inşallah ölürsün dese bile anlicam da çocukları kattı ya işin içine çirkeflikte son nokta diyorum.

Adsız dedi ki...

herkes nasıl yorum yaptı yaa? ben yazı rengiyle fon rengini birbirindne ayırt edemiorum:S okunmuo yani...

cecilia dedi ki...

cnm yazı rengi siyah beyaz fonun üstüne istersen bi fareyle tara neden olduki öyle :(

Adsız dedi ki...

fon beyaz diil yeşil görünüo bende.fareyle sağ tıkladım da okudum zaten ama ölede çok zor olur beaa:D

Yorum Gönder

İÇİNDE KALMASIN...

Related Posts with Thumbnails