SAĞLIKLI GÜLÜŞLER İÇİN...

5 Aralık 2009 Cumartesi
Dişler benim için önemli bir ayrıntıdır. Sigara ve kahve dişleri yıpratan sarartan faktörler hepinizin bildiği gibi. Ben ikisini de sevmiyor ve kullanmıyorum. Ama çayı günde bi kaç kere içerim. O yüzden dişlerimin sararmaması için onlara bakmayı, fırçalamayı ihmal etmem.



Geçen de migrostan merak edip bu diş pastasını almıştım. Sigara içenler için diş beyazlatmak adına üretilmiş özel bir ürün. Ama yine de denemek istedim. Çünkü diş çürümelerine, tartara ve bakterilerin oluşmasına karşı da etkisi mevcut.Diş macunu gibi fırçaya sürüp kullanıyoruz bu ürünü.


Dişler hakkında bazı doğru bildiğimiz yanlışlar da var. Bunlardan biri fırçalamadan önce fırçayı, macunu veya dişi ıslatmakmış ki bunu ben de yapıyordum. Diş fırçası, fırçalamaya başlamadan önce ıslatılmamalıymış. Çünkü; fırça kılları ıslatılınca, sertliğini kaybedermiş. Macunun köpürmesi için de yeterli sıvı ağızda mevcut imiş.


Diş beyazlatmak için Karbonat, Sofra Tuzu ve Gliserin'in faydasını azçok hepimiz biliriz. Fırça yardımıyla bunları dişimize kompress yaparız, sofra tuzunu çürüklerin tedavisinde bile kullananlar var. Bunlar doğal bakım sağlıyor fakat aşırı yapıldığında diş minesine zarar verebiliyor.






Bir de çilek var her derde deva, annemden duymuştum. Ama internette de okudum.
Reçertesi de şöyle oluyor;


*1 adet çilek*1/2 çay kaşığı karbonat (zaten diş beyazlatıcı olarak kullanılır)




Uygulama: Çileği iyice ezip karbonatla karıştırarak, yumuşak bir diş fırçasıyla dişlerinize sürün, 5 dakika beklettikten sonra normal bir diş macunuyla dişlerinizi fırçalayın. Bunu haftada 1 kere uygulayın,.

Kışın ortasında pek kolay bulunmayabilir çilek gerçi.





En şaşırtıcısı da çikolatanın diş dostu çıkması olsa gerek. Şeker miktarı nedeniyle bugüne kadar dişlere zarar verdiği düşünülen çikolata diş dostuymuş meğer. ABD'de yapılan bir araştırma kakao tozunda yer alan bir maddenin, diş macunlarında kullanılan florid'den daha yararlı olduğunu ortaya çıkarmış. Tulane Üniversitesi'nin araştırmasına göre, bu madde, diş minesini sertleştirerek, çürüklere direncini artırıyormuş.

10 yorum:

Esra E. dedi ki...

oleeyy çikolota yemeye devam bunu duymak çok güzel :)
sağlıklı günlerrr:)

FashionDesignbyCnS {Cns'design by Cansu} dedi ki...

bu çikolata olayına benim kadar sevinen yoktur herhalde ya:) yediğim çikolatanın haddi hesabı kalmadı resmen:))

Sevtap dedi ki...

ne güzel şeyler söyledin öyle çikolatalar bekleyin ben geliyorum.Bu ürünü ablama tavsiye edeyim dişiyle çok uğraşır o.Paylaşımın için teşekkürler.

cecilia dedi ki...

çikolata olayı kesinlikle süper bişey kızlar =)
karabıdıkım çok uygun bide fiyatı vardı sanırım, migroslarda bulabilirsiniz.

BirSen dedi ki...

Canim bu güzel bilgileri bizimle payla$tigin icin te$ekkürler..:)

yass dedi ki...

bız cok memnunuz bu macundan

ZencefilliÇörek dedi ki...

canim harika bir post olmus bu, tesekkurler :)

cikolata hakkinda; muhtemelen seker miktari az kakao miktari fazla olan cikolatalar icin soylenmistir bu ;)
sevgiler..

cecilia dedi ki...

birsencim teşekkürler
yasscım evet memnun olunmicek gibi diil :)
zencefilliçörekcim asıl ben teşekkür ederim ilgine, evet öle bişi olsa gerek ama gene de sevindik buna :)

Aslı dedi ki...

Ben bu macunu üniversitedeyken bir süre kullandım, sonra dişlerimde hassasiyet başladı. Hatta bu hassasiyet ağrıya kadar gidiyordu. 2 farklı doktora gittim ikisi de birbirinden habersiz aynı şeyi söyledi, hemen bırak onu kullanmayı! Dişin üzerindeki tabakayı katletmiş beyazlatacağım diye... 3 sene geçti, hala sensodyne dışında macun kullanmaya başlayınca hassasiyet geri dönüyor maalesef:( Bir doktora danış derim...

Ayshenur dedi ki...

bi kacını ztn biliodum ama vikolatya ciden sasırdmm cnmm ya:O

Yorum Gönder

İÇİNDE KALMASIN...

Related Posts with Thumbnails