Herşeyi Yiyerek Zayıflamak Mümkün!

27 Şubat 2012 Pazartesi


Evet mümkün. Ben yaptıysam herkes yapabilir.
Ben yapım gereği balık etli, yuvarlak hatlı bir bayan oldum hep. Böyle çiroz gibi kemikleri sayılabilecek sıskalıkta değildim ama çok kilolu da değildim, yaşıma ve yapıma uygun kilodaydım. Ne beni rahatsız edecek ne de çevremdekilerin dikkatini çekecek kadar yani.

Ama son 2 yılda yeme içme kavramım baya bi gelişti. Çok yedim itiraf ediyorum, iştah açık olunca bir de "kiloda ne diye" umursamayınca usul usul kilo aldım ve hiç farketmeden tartıda 70'e geldiğimi de görmüş bulundum. Ama hala aynaya bakınca 38 beden klasik aklımdaki beni görüyordum.
Böyle de etkisi altına alan bi problem işte bu, farketmiyosunuz.
Pantalonlarınız sıkıyor, fotoğraf kadrajlarına sığamıyorsunuz ama farketmiyorsunuz.
Hiçbi zaman diyet listem olmadı, diyet yapmadım.
Ve yine diyet yapmayarak 10 kilo verdim. Çok hızlı bir şekilde de değil. 5 aylık bir sürede.
Aslında herşey psikolojik, kafada bitiyor. Diyet vs. zorunluluk hissi verdiği için yaparken mutsuz ve stresli oluyoruz. Bu da bizi olumsuz etkiliyor, öyle ki bazen yemeyerek 100 gram bile eksilemiyoruz. Demekki çözüm yememek değilmiş.
O yüzden benim yaptıklarım bir diyet, bir zayıflama listesi filan değildi bana göre yaşam şekliydi. Yaşam şeklimi değiştirdim, mesele alışmaktı. Ve alışılmayacak bişey yok hayatta.
Herkesin bünyesi farklı, herkesin metobolizmasının yiyeceklere karşı reaksiyonu farklı. Ama benim ne yaptığımı soran sevgili blogger arkadaşlarım için bikaç temel noktayı paylaşabilirim;

*Çayı şekersiz içiyorum. Her çay bardağına attığımız iki şeker, bir dilim ekmeğe tekabül ediyor. O yüzden günde kaç dilim ekmek yediğinizi hesaplayın bi..facia dimi :) Zaten siyah çay yerine yeşil çay tercih ediyorum çoğu zaman.

*Kolayı içecek olarak düşünmüyorum artık, içeceğim nadir zamanlarda ise light veya zero tercih ediyorum.

*Beyaz ekmek asla yemiyorum, ekmek yemem gerektiği zamanlarda kepekli ekmek tercih ediyorum.

* Tuzla aram hiç iyi değildi zaten. Yemeklere tuz atma kültürüm pek yok, tuzlanmış bir yemeği yiyorum evet ama ben kendim salataya bile, tuzluğu alıp elime tuz dökmeyi sevmiyorum.

 
*Akşam 7'den sonra yemek filan yemiyorum ( ki bu benim en büyük zaafımdı, yatana kadar yiyip içmek) Ama yatağa dolu bir karınla girmek artık beni rahatsız ediyor. Bir mandalina veya bir avuç ceviz yetiyor bazen ihtiyaç duymuyorum başka şeylere, canım da çekmiyor artık. Midem küçüldü sanırım, daha az porsiyonla doyuyorum. Öğünlerimi bölüyorum. Az ama sık yemek çok doğru bir teori. Eğer midenize bir anda yüklenirseniz zavallıcık iki eliniz kadar bişey zaten, hepsini hazmetmesi nasıl mümkün olsun.

*Ve spor! Her akşam hepimizin evde yapabileceği basit plates hareketlerini tekrarlıyorum. Plates önemli çünkü olduğundan daha az kilolu görünmenizi sağlıyor. Şuan 57 kiloyum kimse inanmıyor, çünkü 3-4 kilo daha az görünüyorum. Yürüyüş yapmayı seviyorum, alışkanlık haline getirdim. Hani yürüyerek gidemeyeceğim hiçbi yer yok gibi. 30 gün de sürse burdan Edirne'ye yürürüm heralde, hoşuma gidiyor bacakların çalışması çok önemli özellikle.

Bunların dışında aklınıza gelebilecek herşeyi yiyip içiyorum. Çikolata, tatlı, hamur işi, makarna, pilav, et.. Ama abartmıyorum tabiki.

Dediğim gibi bu bi diyet listesi filan değil bu bi yaşam tarzı..
Bir haftada 3 kilo 5 kilo şok diyetler değil alışarak, yeme alışkanlığını değiştirerek uzun vadede sağlıklı bir bedene sahip olmak... herkesde işe yararmı ama benim tavsiye edeceğim bu.

Herkese sağlıklı günler..:)

12 yorum:

Selestia Hülya Karayel dedi ki...

bu çok doğru işte tatlım. ben de bu yöntemle 10,5 kilo verdim. herşeyi ye iç ohh mis :) ben akşam 7 kısıtlaması da yapmadım. ama yediğim şeyler ağır değildi ona dikkat ettim. süt, yoğurt meyve gibi şeyler yani. ama daha verilecek nerden baksan 20 küsür kilom var. ama onlar da ben farkına bile varmadan gidecek bunu biliyorum :)

Junkhead dedi ki...

Canım,sen de aynı benim taktikle zayıflıyorsun :)) Ben de diyet miyet demeden,yediklerimi azaltıp veya bazı şeyleri yemeyi bırakıp,dikkat edip de verdim kg.larımı . Hatta üşengeçlikten spor bile yapmadım. 1,5 seneye yayarak toplamda 18-19 kg. verdim kendi çabalarımla. Herşey kafada bitiyor,insan kendine inanacak,sonra gerisi geliyor gerçekten de .

♥мұ»p»r«i»n«č»є«ss dedi ki...

İnsallah benimde midem küçülür bu ara homini gırtlak yiyorum yaa öfff :((

ne var ne yok ? dedi ki...

1 aydır sağlıklı besleniyorum aynı senin gibi bol su yeşil çay tatlı yemek istiyorsam öğlen yada sabahları yiyorum makarnayı az yağlı yada haşlanmış hedefim 5 ayda 10 kilo vermek haftada 3 gün yürüyüşe çıkıyorum bunun dışında her gün 30 dakika yürüyorum umarım veririm böyle :)

Syhn dedi ki...

akşam yediden sonra yeeyi kesmek kafadan bitirir olayı zaten ki sen bunun yanında ciddi sağlıklı beslenmişsin.
herşeyi yaparımda şekersiz tuzsuz kalamam..

cecilia dedi ki...

Hülya: Kesinlikle cnm, başlarda zor lasa da sonrası çorap söküğü gibi geliyor, ama önce insanın kendini sevmesi, nasıl mutlu olacağını bilmesi gerekiyor, herkes 36-38 beden olmak zorunda değil, nasıl yakışıyorsa ve nasıl sağlıklı olabiliyorsa öyle olsun.

Junkhead: Evet cnm aynen, bu şekilde daha mutlu ve daha sağlıklı zayıflamış olduk, seninki de büyük bir başarı, resimlerini gördüm de inceciksin gerçekten, daha önce kilolu olduğunu düşünmek zor :)

♥мұ»p»r«i»n«č»є«s»s♥: alışınca oluyor cnm gerçekten, benimde iştahım çok açıktı ama şimdi en sevdiğim şeylere hayır diyorum :)

ne var ne yok?: kesinlikle bu şekilde istediğin kiloyu vereceğine inanıyorum ben, sporu eksik etme sakın, bide günlük belli bi kalori limitin olursa daha kolay olur ;)

Syhn: Evet akşam yememek, az yemek çok işe yarıyor gerçekten sabah tartıldığınızda hemen farkedebiliyosunuz ki ekstra durumlarda geç saatlerde yemek durumunda kalabiliyoruz onu da sporla dengeliyorum cnm :)

MaceraperesT dedi ki...

bu dediklerinin hepsini ben de yapmaya başladım 2 haftadır. bakalım ne sonuç alacağım..
dediğin gibi iş kafada bitiyor cecilia'cım

Adsız dedi ki...

Beklediğim postu yayınlamissin saol tatlım. Nasıl güzel yazmışsınız ben de kesinlikle diyet rejim olayları alerji yapıyo otomatikman çöküyor strese giriyorum dediğin çok doğru yeme alışkanlığını değiştirmek çok önemli ve yediklerimizi abartmadan yemek tabiri caiz ise dibini getirmeden yemeliyiz sen çok git oldun darısı basıma seni ayrıca kutluyorum canim

tubitos dedi ki...

canım haklısın önemli olan yaşam biçimini düzeltmek, ben de beyaz ekmek yemiyorum sadece çavdar, arada yaptığım kaçamaklar da olmasa süper olacak pilatese de devam ediyorum. bir de bol bol su kesinlikle çok farkediyor..

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

DÜĞÜNDEN SONRA BENDE ALDIM 3 KİLO :(
YİYORUZ NE YAPALIM. AKŞAM ERKEN YEMEK PEK MÜMKÜN OLMUYOR. AMA BU HAFA KESTİM ÇOĞU ŞEYİ. BEYAZ EKMEK YOK, ÇEREZ YOK :), KOLA BAZEN,
SPOR YAPMAYA ÇALIŞIYORUM DEVAMLI OLMASADA. İNŞALLAH İŞE YARA. SEVGİLER CANIM

loststone dedi ki...

tebrik ederim bence de en doğrusu yasam seklini değiştirerek kilo vermek böylece ideal kiloda kalmak daha kolay oluyor yalnız su gözüme takıldı. 2 kesme seker 5 er gramdan olsa yani büyükse bile 40 kalori eder. 1 ince dilim ekmek ise 68 kaloridir düzelteyim dedim . tekrar tebrikler

PEMBE BAKTERİLİ DEKORASYON:)) dedi ki...

ya kuşum ,hayatımda 1 kez geçen sene düğün sonrası dr.kontrolü altında 3 ayda 6 kilo verdim ama yağdan olduğundan 10 gibi duruyordu.sonra 1 sene içerisinde yavaş yavaş aldım şimdi 67 oldum:((artık dualarım bile sağlıkdan sonra zayıflamaya yönelik.bu dediklerini yapıyorum pilates ve akşam yemesi dışında.du bi onuda deneyeyim umarım sendeki gibi işe yarar:((

Yorum Gönder

İÇİNDE KALMASIN...

Related Posts with Thumbnails