I ALWAYS GO TO THE THEATRE..:p

21 Şubat 2010 Pazar



Uzun zamandır tiyatroya gitmemiştim. Hani sinema daha popüler ya hani tiyatro fazla enteldir, sıkıcıdır, zaman bulamayız..yani öyle gelir ya aslında alışkanlık edinmemişizdir.. Oysa tiyatroya küçük yaştan beri ilgim vardı benim okulda hep tiyatro etkinliklerine katılır, bikaç aylık eğitim sürecim bile olmuştur. Ama şimdi sorarım kendime ne bu "Sinemaya gelince var, Tiyatroya gelince Yorgunum!" tadında Bihtervari tavırlar :) Tiyatroyu sinemayla aldatamazsın Ceci! Tiyatro senin ilk göz ağrın.. :P
Sonuç olarak bir Orhan Kemal klasiği olarak etkileyici bir oyundu. Oyuncuların performansları çok iyidi.Yorum yapmaya gerek yok ama özellikle Sadri Alışık'ı takdir ettim. Ama Yavuz Bingöl de kendini bu konuda baya ilerletmiş, oyunun sonundaki uzuuuun sonu gelmeyen alkış silsilesi kitlesel beğeniyi anlatır sanırım . Benim gibi tiyatroyu ihmal edenler bu oyunu kaçırmasınlar..

72. Koğuş

Sadri Alışık Tiyatrosu

Başlangıç Yılı : 2009

Kadro :
Yazan: Orhan Kemal
Yönetmen: Kemal Başar

Oyuncular
Kaptan: Yavuz Bingöl
Berbat: Kerem Alışık
Fatma: Azra Akın
Kara: Ali Tutal
Sölezli: Yusuf Atala
Bobi: Serhat Özcan
Leşçi: Ayhan Anıl
İzmirli: Yıldırım Gücük
Tavukçu: Fuat Onan
Kaya Ali: Ömer Duran
Başgardiyan: Tuncer Yenice
Gardiyan: Cem Hamzaoğlluları
Boşnak: Erman Bağrı
Düzenbaz: Derviş Tezcan
Nedime: Eylem Öden
Zeliha: İlknur Soydaş
Kadın Gardiyan: Ceyda Yücesan
Ayşe: Sinem Çatalbaş
Hacer Nine: Şenay Aksoy
Hatice: Nihan Sevinç

Oyun Hakkında :Oyun 1941 yılında Türkiye’de bir cezaevinde geçiyor. Cezaevinin 72 nolu koğuşunda çeşitli suçlardan yatan “adem babaların” insanlığa özlemi anlatılıyor. Kaptan’ın, berbat’ın, kaya ali’nin, tavukçunun, leşçinin, kara’nın ve izmirlinin hayata dair düşleri, çelişkileri, aşkları ve kavgaları sürmekte olan ıı. Dünya savaşı’nın etkisinde kalan türkiye’nin toplumsal ve sosyal koşullarıyla birleşip önümüze gerçek ve çarpıcı bir hikâye sunuyor.

 
 

8 yorum:

♥ Ç!lekl! ♥ dedi ki...

Ben de cok severim tiyatroyu...Zaman ayirmadigimiz dogru sanirim!Cok iyi yapmissin. bende Turkiyeye gelince kesin gidicem :)

ŞIKELLA dedi ki...

ah ah zaman ayıramadığımız kesin. mutlaka gidilmeli

cecilia dedi ki...

Çilekli sakız bi an önce gel o zaman cnm :)

şıkellacım evet en azından iki ayda bir güzel bi oyun seyredilmeli :)

Syhn dedi ki...

ayy bana mı dedin.. benim işte ihmal eden :)
neyse aramızda gidenler varmış işte ne güzel ;)

cecilia dedi ki...

:) kuzum nie öle diosun ya.. her koyun kendi bacağından dimi :D

Adsız dedi ki...

Ceciliacim,Az kaldi 4 ay sonra kisada olsa geliyorum!!! :)Yapacaklar listemde yer aliyor mutlaka hemde...

Atolyekedi dedi ki...

Hıımmm Hem becerikli hem güzel hemde kültürlü bir kız...

Adsız dedi ki...

bu oyunu bende merak ediyorum, en son deniz çakır'ın oynadığı oyuna gitmiştim çok kötüydü. bu oyun gerçekten çok güzel ve sende çok beğenmişsin, hemen gitmek lazım

Yorum Gönder

İÇİNDE KALMASIN...

Related Posts with Thumbnails