Bir Annenin gidişiye başlayan "Mutfak Stajı.."

16 Şubat 2010 Salı
Kardeşim Balıkesir'de okuyor. Ev arkadaşının tatili uzadığı ve geç döneceği için annişim onu yalnız bırakmaya razı olamadı. Beraber gittiler Balıkesir'e. Ve en az 20 gün orda kalacak. Geçen gün paylaştığım Bekir Coşkun yazısında "bir kadın gittiğinde" kısmını birebir yaşıyoruz şimdilerde. "Çok zor annecimm çok zor.. ben gidersem yapamazsınız diyon ya hep, aynen öyle..3 gün olmasına rağmen alışamadık hala, eksikliğin hissediliyor her şekilde.."
İş başa düşünce olaya pozitif yönden bakmak en iyisidir. Bu da benim için staj olsun, bişeyler öğreneyim ev işleri babında diye düşündüm..İşten döndüğümde babamla abiş kendince bişeyler hazırlayıp karnını doyurmuş oluyorlar. Bende pratik olarak bişeyler hazırlamaya çalışıyorum. Henüz "akşam yemeği" tasvirinde bir çalışmaya geçemedim.
Ama 2 gündür şunları yapıyorumm;


Pazartesi günü sevgili Prettycool ve pofişcimin de yaptığı meşhur fincan keki yaptım.
Hani resimde de gördüğünüz gibi pek başarılı sayılmaz :)
Ama ilk deneme için fena da sayılmaz dimi..


Tanıştırayım bu şahaserin adı Kumpirpizza hatta kısaca "Kumpiz" diyebiliriz kendisine :P
Tamamen benim uydurmasyonumdur. Fırında Kremalı patatesin kumpir tadı verdiği aşikardır, e neden bi sosisi, bi domatesi, zeytini olmasın..
E bunları da katınca kumpirmi olsam pizzamı karar verememiş bir görüntü hasıl olunca bu yemeğimizin "Kumpiz" adını almaması içten bile değildir..:)Görüntü olarak tam istediğim gibi olmasa da lezzetinin bağımlılık yaratacağı konusunda iddalıyım.

Hayır bunu ben yapmadımm :P Halleye de bi halley olmuşş.. Yılların lezzeti Halley de artık bisküvi paketine girmiş tek lokmalık olarak da bizi cezbetmeyi başarmıştır. Cemi cümlemizin gözü aydın! :) Lezzetten ödün verilmemiş, şekil şeması da ayneen avucumda gördüğünüz gibi efendimm :) Paylaşmak istedimm...
Ağzımızın tadı hiç bozulmasın..Annelerimizin değerini bilelim. Onlarsız zor..çok zor...
Bu arada yapabileceğim pratik yemek önerilerinize açığım, hatta rica ederim.. :)

23 yorum:

pofiş♥ dedi ki...

ellerine sağlık melammm ama ben bööle kilo veremiorum işte:(

makarna yap...tavuk göğsü al sote yap ben bayılırım:)

sonraaacımaaaa ufak ekmeklerle pizza yapp falan filan işte...

noyumberry dedi ki...

ellerine sağlık :)çok güzel olmuş.
kumpizin adı gibi kendi de güzel
görünüyor..sevgiler..

LittleDumBlonde dedi ki...

Canım ben 2 senelik evliyim hala pratik yemek yapıorum :) tencere yemeği yapmışlığım 3-5'i geçmez. işte sana önerilerim:

1- Makarna, zamanla değişik lezzetler kata kata artık ana yemek haline bile geldi.

2- Salata, içine tavuktu, etti,peynirdi, balıktı, al sana pratik ana yemek.

3- Pınar ev kadını köfteleri, dönerleri, tavukları...bazılarının tadı hakkatten güzel.

4- Tost! ben kanımca tostta bir marka oldum, haftada 2 gece tost yiyoruz.

5- Düdüklün varsa sebze, mercimek çorbası vs. de çok basit. At
hepsi, bi blender sana yemek.

6- Sosis, sucuklu yumurta, arada bi kahvaltı, fırında patates, elma dilimli hazır patates vs vs.

Böylece tencere yemeği yapmadan benim gibi 2 sene geçirebilirsin :)

Aslı dedi ki...

Offf öğlen yemeğim de yok, canım kumpiz çekti:(( Tek lokmalık Halleyi ben de geçen hafta markette görünce kolunu çeke çeke eşime gösterdim ama bütün gün spor salonunda koştuğumu hatırlayıp burnumu çeke çeke uzaklaştım...

cecilia dedi ki...

pofiştomm verme zatenn hayatım sen böle çok çok güzelsinn cnm hem yazın vermek daha kolay şimdi ye yiyebildiğin kadar..tavuk işini babam çok güzel yapio ama bende yaparımm, o ekmekli pizzalar nası olio cnmm yaparım tabekii.

noyumberrycimm çok çok teşekkürler, beğenmene sevindim motive ediyor beni böle güzel sözler :)

LittleDumBlonde verdiğin bilgiler tavsiyelerin için çok çok teşekkürler öncelikle ya yemek konusunda uzmanlaşmak için bence en az 10 sene evli kalmak gerekiyor. İnsan hergün ne yapsam diye düşüne düşüne bi hal oluyor tabi bizde gurme değilizki elimiz döndüğünce yapacağız bişiler artık o pratik yemekler çok leziz bi hal alıyor yeri geldimii :)

Aslıcımm arada ufak kaçamaklar yap ya yemeden de hayatın tadı çıkmazki mesela o halleyden bi tanecik denesen 5 dak. yürüdünmü yakarsın oncağı zaten nolcakki :)

Leah dedi ki...

Şu Balıkesirde okuyanları ne kıskanıyorum var ya! O nasıl bi tatildir ya, resmen kahroldum :( Tamam ben de bi ara okullar açılsın diyodum ama pzt açılıyo da noluyo şimdi de istemiyorum :(

Kumpiz çok şukela görüküyor ceci! O fincan kekini ben de denicem kısmetse bi gün, gayet de lezzetli görüküyorlar ellerine sağlık :*

Ayrıca da insan istediği zaman her şeyi yapabiliyor, özellikle yalnız yaşayınca her zaman dışardan yenmiyor iş başa düşüyor, dolma bile yaptım valla öğrenci başımla, herbi şeyleri yapabiliyorum. Yeter ki içimdeki mendeburluk üşengeçlik gitsin :D

éLLa Çiça dedi ki...

hepsi nefis görunuyor.. benimde vardir böyle kendimce uydurmasyon yemeklerim. kumpiz deniycem ellerine saglik :).

Aslı dedi ki...

Ah be Ceci ben öyle içinden bir tane alayım bırakayım diyebilseydim ama... Ailem sağolsun o kadar sorumluluk sahibi(!) yetiştirdi ki tabakta bir tek pirinç kalmayacak diye, paketi de açtım mı bitiriyorum:))

Joey Potter dedi ki...

Kumpizin tarifini istiyorum adı da şahane :) Kendi de leziz görünüyor.

Dominika dedi ki...

süper yapmışsın şeker..afiyet olsun ve eline sağlık.. bol bol kıymalı makarna :)

cecilia dedi ki...

Leahcim valla bu kış başladı, daha yazı göremedi yavrucak, yazın daha güzel olacak snırım onun için, erdek 15 dakka imiş e bende ziyaretine giderim artıkk :) Doğru diyosunn kesinlikle isteyince ve iş başa düşünce herşey yapılabiliyor alışması zor tabiki, teşekkürler cnm..

ellacım dene tabiki, en zevklisi uydurma olanı yapmak zatenn kendinden bişeyler katmak, yaparken sende eklemeler yapabilirsin mesela ;)

Aslıcımm haha haklısın cnm aslında benimkide laf bitaneyle insan tadına varamaz tabiki, bende bitirene kadar rahatlamam o paketi :)

Joey Pottercim çok kolay halka halka doğradığımız ve baharatladıığımız patatesleri yağlı fırın tepsisine yatırıp üzerine hazır kremamızı döküyoruz, sonra sosislerimizi ilave ediyoruz, bunlar böyle bi yirmi dakika pişiyor, sonra zeytin, domates kaşar rendesini, istersen biber mısır filanda kullanabilirsin koyup tekrar fırına atıyorsun hepsi bu, sorun olursa cevaplarım cnm ;)

Dominikacımm sağol tatlımm makarna zaten allahın emrii onu bol bol yapıcam değişik soslarla hehe :)

Mystery dedi ki...

bloguna bayıldım :) ayrıca fincan kek gayet hoş görünüyo :)

ceydabural dedi ki...

çok zor okudum yazını yeşil fonda kırmızıyı mause ile yazıları tutarak okudum :) şu fincan kekini denemeyi istiyorumda ya iyi pişmezse diye endişeliyim :)

cecilia dedi ki...

sevgili Mystery öncelikle beni izlediğin ve beğendiğin için tabi kekimi de :) çok teşekkürler ve hoşgeldin :)

cecilia dedi ki...

ceydacımm ya anlamadım valla bazen bazı kişilere öyle oluyoo :( yazı rengindenmi kaynaklanıyo acaba siyah yapsam düzelirmiki,fincan keke gelince kesinlikle korkma ben bi garip acemi bile başarabildiysem en azından pişirmeyi becerebldim sen hayli hayli yaparsın, elini korkak alıştırma :)

FashionDesignbyCnS {Cns'design by Cansu} dedi ki...

afiiiiyet bal şekeeer olsun şekercim:) hepsi enfes görünüyo:)

Atolyekedi dedi ki...

oooo maşşallah kız hem güzel hem hamarat. Anneler olmayınca önce herşey zor gelir sonra başa çıkmayı ve Annemizin sabrının ve enerjisinin kıymetini biliriz. Eve gelipte kapıyı çaldığımızda da Annemizin kapıyı açmasını özleriz.. Allah Annelerimizi başımızdan eksik etmesin canım. ( neyse ağlamayayım şimdi) neler neler yapmışsın öyle ellerine sağlık canım.

merqure dedi ki...

barbunya yemeği ve pilav seviyorsan eğer senin çok zamanını almayacak tarif yazabilirim :)

Sevtap dedi ki...

Ellerine sağlık canım benimçok güzel gözüküyorlar.Tatlım sen nerde oturuyosun? eminönü buluşmamız var haberin varmı?Müsait olursan gelsene tanışmış oluruz tatlım

cecilia dedi ki...

My make up story; cansuşumm sağol tatlım benimm öylede oldu valla, fincan kekten komşu bile nasibini aldı, umarım beğenmişlerdir :)

Atölyekedi; cnm beni utandırıyosun ama daha çok acemiyim ya açıkçası ben yaptıklarımı çok beğenmesem de ama yaptım yani ve daha iyi olacağım şeklinde kendime telkinlerde bulunuyorumm :)Bu arada annelerle ilgili sözlerine katılıyorum, amin amin cnm :(

merqure bayılırım tabiki ikisinede sebze yemeklerini severim her türlü, lakin babamla abişin damak tatlarına hiç uymuyor onlar etoburlardan :) ama sen yinede verirsen makbule geçer, ben kendime yaparım :)

karabıdıkımm teşekkürler, eminönü çok uzak değil bana yani avrupa yakasındayım nası olsa bi saatlik yol ama umarım müsait olurum o gün bende çok istiyorum tanışmak haberim yeni oldu bundan ne zaman?

Sevtap dedi ki...

Tatlım bende Avrupa yakasındayım :) Bu Cumartesi saat onda Eminönünde buluşuyoruz tatlım.Gelmeni çok isterim canım benim.Ben sana eminönünde nerde buluşcağımızıda yazarım tatlım

POLLYANNA dedi ki...

bu fincan keklerini ben de yapmak oistyrm ama simdi tek basima hepsini ben yerim diye odum patliyor:))annelerin kiymeti nasil da belli oluyor,ahh ahhh cnm annem simdi aklima Tr'ye giderken yaptigim yemel listeleri geldi:)))
Afiyet seker sana guzelim...

merqure dedi ki...

:) iki bardak barbunya fasulyesini akşamdan 1 lt kadar ılık suya yatır,içine de 1 çay kaşığı akdar şeker koy.ertesi gün 1 büyük boy soğan,1 orta noy patates ve 2 orta boy havucu yıka,soğanı ve patatesleri zar şeklinde doğar,havuçları dilimle.düdüklü tencereye yarı çay bardağı sıvı yağ koy,biraz kızınca doğradığın sebzeleri at,onlar iyice kavrulmaya yakın bir yemek kaşığı kadar salça koy biraz daha kavur,en son olarak da barbunyaları süz vede tencereye ekle,bi iki de onlarla karıştırıver :) ayrı bi yerde 1,5 litre akdar su kaynat,barbunyanın üzerine dök,isteğe göre sarımsak pul biber fln ekle(güzel oluyor) ve kapat düdüklüyü,ses gelene dek yüksek ateşte,sonra da kısık ateşte pişir(kısık ateşte yarım saat kadar).
pilava gelince,tercihen teflon tencerede iki yemek kaşığı kadar tereyağınıkızdır,bi iki çorba kaşığı arpa şehriye ekle ve kavur(pembeleşsin),ardından 1 su bardağı ayıklanmış iyice yıkanmış ve süzülmüş pirinci ekle,şeffaflığı yarı kaybolup yarı beyazlaşana kadar pirinçler kavur,ardından 1,5 su bardağı kaynamış suyu ekle,yarım çorba kaşığı kadar tuz da koy,karıştırmadan tencere kapağını kapat(suyu koyduktan sonra bikaç damla sıvı yağ da damlat ki tel tel olsun:)yüksek ateşte kaynat. sonra pirinçlerin üzerindeki su fıkır fıkır kaynamaya balşayınca ve suyunun yarısını fln çekmiş olunca en kısık ateşe ver,10-12 dk daha pişsin.en son kapat altını,havlu gibi bişeyle kapak niyetine ağzını kapat tencerenin,onun üzerine gerçek kapağını kapat.15 dk dinlensin.püf noktası suyu koyduktan sonra hiç karıştırmamak bi daha,unutma... bu tarifle her zaman tel tel olur pilavım :)
afiyet olsun :)

Yorum Gönder

İÇİNDE KALMASIN...

Related Posts with Thumbnails