Hayat Güzel midir?

22 Ağustos 2014 Cuma

Ne zaman içim sıkılsa yeni doğmuş bebekler, onların gülücükleri, keşfetmeye hazır minik gözleri gelir aklıma. Onların saflığı, masumiyeti, sıfırdan başlamaları, önünde gizemli, pürüzsüz uzun yıllar olması..
Güzel şeyler var bu hayatta.. Yaşamayı değerli kılan soyut, somut bir çok şey...Ne güzel bir mevsimdeyiz mesela..Yaz sabahlarının telaşı var pencerenizden giren güneşin ışığıyla uyuyamazsınız daha fazla, erkenden başlarsınız güne kaçırmak istemezsiniz adeta. Dost muhabbeti var aradığımız, kahve keyfi var hani fotoğraflarını çekip paylaştığımız, deniz kokusu diye bişey var içe çekilesi, aşk var ve  benzeri duygular..Kitaplar var filmler var, şarkılar var.. Huzur bulduğumuz yerler var, beraber olduğumuz insanlar...kurduğumuz hayaller..lezzetli yemekler.....sevdiğiniz biçok şey yani..



Bazen hayatın iyi ya da kötü olduğuna karar veremiyorum...
Belki de iyi ya da kötü olan "hayat" değil yaşadığımızdır.
Seçim yapabildiklerimiz için evet öyle ama ya seçim yapamadıklarımız, bizim seçmediğimiz, hayatın kendi yaşattıkları yani. Zira ölümü kimse seçmez...
Ölüm en soğuğu, en dibidir çünkü acının, kötünün..
Belki de onda bile bir hayır vardır, kimbilir..
…Olur ki hoşunuza gitmeyen bir şey, sizin için hayırlıdır ve olur ki, sevdiğiniz şey de sizin için bir şerdir. Allah bilir de siz bilmezsiniz." (Bakara Suresi, 216)
Hep bunu hatırlarım..
Sonra düşününce gerçekten de canlı örnekleri mümkün..
Hepimizin böyle deneyimleri olmuştur. Kötü olarak nitelendirdiğimiz birşeyin başımıza daha iyi sonuçlar çıkardığını..


Mutluluk gibi acı da hayatın kaçınılmaz bir gerçeği..Mutluluk güzel bir tatil, harika bir seyahat ise acı da kürkçü dükkanı bana göre, eninde sonunda dönersiniz oraya. Çünkü kimse dört dörtlük bir hayat yaşamıyor,inişler çıkışlar illa ki oluyor. "Nasıl ki elmas yontulmadan mükemmelleşmezse, insan da acı çekmeden olgunlaşamaz" demiş Konfüçyüs. Evet çok doğru Acılar insanı büyütüyor, öldürmeyen her acı güçlendiriyor. Çünkü yıpranmamış hayatlar büyük hüzünler bekler, acının tadını bilen insanlar ise temkinlidir, tecrübelidir, bocalamaz, saygıyla,soğukkanlılık ve nedametle karşılar onu sessizce uğurlar...



Tam 1 yıl olmuş, O'nu kaybedeli.. 1 yıldır bizimle aynı dünyada değil, nefes almıyor, yemiyor, içmiyor, gezmiyor, eğlenmiyor, gülmüyor. Ama "yok", "1 yıldır yok" diyebilirmiyim? Yok demek "hiç olmadı" demek gibi bişey. Ama oldu, "vardı" değil  "var", hala var, sadece bu dünyadan gitti. Belki da çok daha güzel bir yere. Evet evet eminim o en güzel yerde..
İyi insanların evleri gökyüzüymüş meğer. Gündüz güneş, gece ise yıldız olurlar bizi izlerlermiş..  O yüzden toprağa değil bence gökyüzüne giriyorlar..
Ve ben yaz mevsimini ne kadar çok sevsem de sevmiyorum Ağustos ayını..
Dışarıda deli gibi kavurucu bir sıcak varken üşütüyor çünkü içimi..

5 yorum:

Unknown dedi ki...

Herşeye rağmen güzeldir hayat,
Bazen bıkarsın kızarsın hayata,herşey den bıtkınlık gelir, kaçmak istersin ama olmaz,Günler sonrada gülersin yaşama,Sana verdiklerine şükredersin Rabbine...
Kötü olmasa da iyinin kıymetini bilmezdik zaten,,
Hayatta herşeyin zıttı olmalı hayattan da keyif alabilesin...
Mutlulukla kalın...:

sakLı bahçem :) dedi ki...

herşeye rağmen hayat devam ediyo be arkadaş...
acısıyla tatlısıyla...

cecilia dedi ki...

MORLU MUTFAK; Hayatta herşeyin zıttı olmalı hayattan da keyif alabilesin... öyle gerçekten, acılar mutluluğun kıymetini öğretiyor, teşekkürler güzel yorumun için ;)

sakLı bahçem :) kesinlikle Allah sabrını veriyor belki de ve ne yaşarsan yaşayasın güneşin doğuşu ile birlikte tekrardan başlıyorsun çünkü hayat devam ediyor..

Atolyekedi dedi ki...

Off biliyor musun hep seni ve hep bu konuyu düşünüyorum Allah bol bol sabırlar versin demekten dua etmekten başka bir şey yapamıyorum...Çok zor...Ben facebokta bir yazı okumuştum yaklaşık 1,5 yıl önce güzel anlatamayacağım için hiç girmiyorum o hikayeye ama içimi bir nebze rahatlatan o yazıdaki şeyi yapıyorum bol bol dua ediyorum ve hayır yapmaya çalışıyorum ki her cuma onlara ulaşıyormuş dualar hayırlar....Belki sende bunu biliyorsundur bir çok kişi biliyormuş ama ben çok geç öğrendim....ama içimi rahatlatıyor bolca anarak dua ederek çünkü o acı geçecek gibi değil.....Anlık unutmalarla yaşıyoruz tabii öyle olmasa yaşayamazdık bu acıyla....Bol bol sabır diliyorum Nurlar içinde yatsın dualarımda abinde olacak bundan sonra......Allah kabul eder işşallah.

yayın akışları dedi ki...

güzel yazıydı.
http://www.mynethavadurumu.com

Yorum Gönder

İÇİNDE KALMASIN...

Related Posts with Thumbnails