Newyork'da 5 Minare...

14 Kasım 2010 Pazar

Evet geçen hafta isteyip de bilet bulamadığımız için yaşadığımız hayal kırıklığını telafi edip gittik filmimize.
Spoiler vermemek için pek fazla yorum yapmıcam bu kez. Çünkü ne desem spoiler olacak bu filmde. Zira az çok anlıyorsunuz gerçekleri, öyle çok dahihane bi kurgu yok Amerikan filmleri gibi. Herşey basit, yalın olarak anlatılmış, ifade edilmiş, sosyal mesaj da var. Ama beni çok fazla etkileyemedi. Filmden çıktıktan sonra hemen konuyu sorsa biri iki yada üç cümleyle anlatırımki filme girmeleri gerek kalmaz. Filmde ayrıntıya da pek fazla yer verilmemiş. Hani ayrıntı bulup onun üzerine düşünebileceğimiz, yorum getirebilceğimiz veya etkileneceğimiz bi durum yok. Filmi çok eleştirir gibi oldum. Ama  hayran kaldığım yanları da yok değil. Bi kere çok emek verilmiş, aksiyon olarak Hollywood standartlarında çekimler yapılmış ki Mahsun Kırmıgül kendini aşmaya devam ediyor. Senaryoyu geçtim ama yönetmen olmak her babayiğidin hakkı değildir takdir edersinizki. Hele filmdeki o heyecanlı sahneler bu konudaki başarısını kanıtlıyor yeterince.Ama dediğim gibi daha şaşırtıcı hayret ettirici bir kurgu beklerdim. Bir tek son bölümü diyorum, o bölümde bir çıkış var ama tabi o da son olduğu için kısa sürüyor ve tipik bir mutsuz son havası yaşanıyor. Ay spoiler vermicem dedim gene de baya konuştum :) Son olarak diyebileceğim büyük emekler verilmiş bu filme  Türk sinemasının daha iyi işler başarması açısından desteğimizi göstermek için emeğe saygıdan hem oyunculuğa saygıdan (haluk bilginer, mustafa sandal...) gidilir. En azından kendiniz karar vermeniz için yorum filan dinlemeden gitmeniz gerekir. Çünkü puanlama konusunda muallakta kalabilecek bir film.

7 yorum:

kozmetikperisi dedi ki...

Filmin son yarım saatinde sonu belliydi zaten,birde her mahsun kırmızıgül filmi gibi sonunda illa göz yaşı,bende pek beğenmedim.

Leah dedi ki...

Bence 5 para etmez bir film. Tamamen dikkat çekmek için yapılmış sahneler var. Örneğin fragmandaki bazı sahneler filmde yoktu. Niye? Fragman asla filmi yansıtmıyor. Şahsım adına fragmanı izleyip de bol bol aksiyon izleyeceğimi düşünmüştüm, ilk 10 dakika sonrasında ne aksiyon var ne bir şey. Tamamen din sömürüsü üzerinden yol edinmiş kendine Mahsun. Olmamış, yapamamış. Haluk Bilginer'in oyunculuğu, yetmemiş, yetememiş.

Hande Ne Yapıyor? dedi ki...

açıkcası bazı filmlere karşı önyargılı oluyorum. Daha yapım aşamasını duyduğum zaman bile " ben bu filme gitmiycem" dediğim filmler vardır. Bu da o filmlerden biri. Yine de içeriği hakkında bilgi sahibi olmak iyi oldu. Teşekkürler Ceci:) öpüldünnn

aşgaane dedi ki...

henüz gitmedim ama ben de çok merak ediyorum bu filmi... mahsun kırmızıgül kendini aştı bu bi gerçek

Serhat! dedi ki...

Siz filmden anlamıyorsunuz!

cecilia dedi ki...

kozmetikperisi: katılıyorum cnm şu dram mevzularını bi kenara bırakmalı biraz.Ama sosyal mesaj kaygısıyla çekiyor çoğu filmlerini. Ben gene de beğenmedim diyemiyorum :)

Leah: Sana da hak vermemek elde değil, bencede aksiyon sahneleri ağırlıklı olmalıydı veya ters köşeye yatırmacalar, kurgu yetersizdi işte, ama genede emek var :)

hande ne yapıyor? ben konusunu okumadan sadece fragmanlardan yola çıkarak bile anlamıştım ne olup bittiğini, o açıdan merak ettircek bi durum yok ama gene de new yorku mahsun kırmızıgülün kadrajından görmek isteyenler gidebilir..

hayat güzel: kesinlikle umarım bir sonraki filmi daha iyi olur,

Serhat: Tamam sen anlıyosun! :)Bişi dediğimiz yok bunlar yapıcı eleştiriler.. :)

Mystery dedi ki...

ben izlemedim, izlemeye de gitmem herhalde yaa mahsunu pek sevmem zaten. belki sonra netten falan birileri ısrar ederse :))

Yorum Gönder

İÇİNDE KALMASIN...

Related Posts with Thumbnails