Yedim Dua Ettim Sevdim...

29 Ekim 2010 Cuma
Dün yarım gün tatilin bana verdiği yetkiye dayanarak bu buzz gibi brrrr havada yapılacak en güzel şeyi yapıp sinemaya gittik. Film tercihini kitabı bestseller olmuş fakat benim henüz okumamış olduğum Ye Dua et Sev'den yana kullandık. Tabii konusu pek hoşuna gitmedi. Hani evli kadının özgür ayakları, yenilik ve heyecan arayışı, biri bitmeden başkasına aşık olmaları falan filan :) Zaten dişi bir film bunu kabul etmek lazım baştan. Ama filme bi girdik, boş yer yok. Herkesin tercihi bu film olmuş.

Filmi çok eğlenceli ve keyifli buldum ben. Zaten Julia Robertsı beğenmeyen  yok, bu filmde de oyunculuğunu konuşturmuş. Gülüşü çok tatlı :) Ama güzel değil..zarif, alımlı, sempatik ama güzel değil..

Tekrar filme gelirsek  en basit anlamda bir kadının ilişkilerinden dem vurup, mutluluğu arama, bulduğunu sanıp bulamama sorunsalını irdelenmesi diyebiliriz konusuna. Filmimiz bi yandan boşanmış ve mutsuz Lizin depresifiyetine vurgu yaparken, bi yandan da İtalya'da yemeklerin enfesliğinden, Hindistan'ın inanç atmosferinden, Balinin büyülü sosyal yaşantısından bir parça tatmanızı sağlıyor, kahramanımız Liz ile harika yerlerde kültür gezintisine çıkıyorsunuz adeta. Tabii arada kurgu kopukluğunu farkedebiliyorsunuz. Kitabını okuyanlar eminim bazı şeyleri daha iyi anlamışlardır. Sonuç olarak ben beğendim, en azından İtalya, Hindistan, Bali için az da olsa fikir sahibi olmak adına bile gidilebilir..;) Mesela ben İtalyanların Türklere çok benzediğini düşünüyordum emin oldum artık, aile yapısı, o maç atmosferi falan filan..Keşke Liz tura çıkmışken Türkiye'ye de gelseydi eminim burda hayat iksirini bulup bidaha geri dönmek istemezdi :)

12 yorum:

Hande Ne Yapıyor? dedi ki...

ben kitabı okumaya çalışıyorum ama nedense şu an ilerleyemiyorum. Çok fazla içsel konuşma var. Filmde de öyle mi ceci?

Unknown dedi ki...

bi gidemedim meraktan çatlıycam:)

crocus dedi ki...

bende filmi izlerken oralarda olmak ve yaşamak istedim. hakkaten görülesi yerlermiş bali falan, dediğin gibi fikir sahibi olmak için bile gidilebilir..sevgiler

mavi dedi ki...

ya dua et ya sev mi
ye dua et sev mi :)))
kafam karıştı

Ayshenur dedi ki...

mavinin takıldıgı yere bnde takıldım cecicim?alalım cvbımızı pls..:P ayrıca bnde bu filme cok gitmek istiyorum ama işte şu sınawlar:S

Miniature dedi ki...

Mən də izləmək istərdim.Ancaq kitabını da istərdim ;)

cecilia dedi ki...

hande ne yapıyor?; evet içsel konuşmalar var, yazılan mektuplar var ama hiç sıkmıyor hem filmi izlediğin ve daha çabuk oluştuğu için herşey kitap gibi sıkılman mümkün değil cnm.

kürk mantolu madonna; cnm çok şey kaçırmış sayılmazsın, dvdsi filan çıkar yakında, izlersin bi şekilde.

çiğdem; evet kesinlikle, ama ben en çok italyayı sevdimm, sanırım yemeklerin payı büyük bunda :)

mavi: ye dua et sev orjinali cnm ben uydurdum başlığı :)

Ayshenur; umarım sınavların çok süper geçer kuzu, sen sınava yoğunlaş, izlersin sonra ;)

Mystery dedi ki...

arkadaşım da gitmişti geçenlerde o da çok beğenmiş, ben izlerim bu filmi o zamann :))

Kürksever dedi ki...

Hem dua edip hem sevsek? :)

cecilia dedi ki...

Mystery: izle bebeimm izle ;)

Coşkun Hürsel: evet en güzeli bu :)

Azelya dedi ki...

Hmmm bende bu filmi cok merak ediyordum. Fragmani cok etkili degildi ama senin yorumundan sonra izlemeye karar verdim. Begenip begenmedigimi sana haber ederim ;)

Judy Abbott dedi ki...

ay ben nefret ettim bu filmden pek sıkıcı idi, kadına resmen rahat battı mantra çakra derken kendini bulamadı bir türlü nedense? :))
bence de Türkiye'ye gelse hem yemeğinden tut çeşitli dinlere, Bodrumsahillerinde her tür aşka kadar herşeyi bulurdu çabucacık:)

Yorum Gönder

İÇİNDE KALMASIN...

Related Posts with Thumbnails