Aşkın ve Tarihin Koktuğu Yerlerde...

10 Ekim 2010 Pazar
Fatihteydim bugün demiştim..Aslında Karagümrük, Balat arası sayılabilecek bi yer..
İstanbulun en eski tarihi semtlerinden biri..Emin olun orda atmosfer bambaşka..
Kilise, sinagog, cami, yerli yabancı turist, tarihi saraylar, o severek izlediğimiz dizilerdeki mahalleler, evler vb. güzellikleri barındıran bi yer desem...

Resimler gelse..

  

Merdivenli sokaklara ayrı bir sempatim var..
Kaç tane gördük böyle, ne nostaljik ne hoş...
Bir yaz akşamı çekirdek çitleyip şişede gazoz içen ergenlerin sohbet mekanı gibi canlandı gözümde..Belki yıllar yıllar önce..




Ve her bi köşesinde koca bi tarih barındıran eski ahşap evler..
Kocamandı bu ev..İçinde oturan ne şanslı..



Ve işte Molla Aşkı Cafe, hani "Ezel" dizisinin o etkileyici, o merak konusu mekanı, ezelle eyşanın buluşma yeri, baharın vurulduğu cafe işte...
Epeydir merak ediyordum, gördüm, mutluyum :)
Güzel manzaralı, nostaljik bi yer..
Çok da kolay gidilir, dizilerden sonra mekan oldukça popüler olduğundan kime sorsan söyler edirnekapıyı geçip karagümrük stadına yaklaştığın vakit..Çiftlere itinayla tavsiye edilir demiyorum mekan o kadar güzelki ailece, arkadaşlarla, tek başına bile gidilir..

Mekandan ve tabi benden kareler...

Manzaramız...
Biraz uzak gibi görünüyor ama canlı olarak daha kolay betimleyebiliyorsunuz gördüklerinizi..Galata kulesi, Eminönü köprüsü vs...
Ayrıca bozuk para atıp 1 dakikalık manzaranın daha yakından ve daha net keyifne varabileceğiniz dürbün de mevut.



Aslında hemen ordan Balat'a "Öyle bir geçer zamanki" dizisinin çekildiği o müthiş tarihi semte gitmek istiyordum. Ama çok yürümek gerekiyordu ve birazcık da tehlikeli bi yer olduğunu söyleyen bay ımmın tavsiyesiyle Fatih'e döndürdük yolumuzu "Karagümrük çocukları"nın takımlarını yer göğü inletecek tezahüratlarıyla..Maçları varmış Maltepeyle..:) Aha da kanıtı :)


10 yorum:

Adsız dedi ki...

hava güzelmiş istanbulda bgn,biz donuyoruz..öyle bir geçer zmnkiye gitseydin ya keşkeee, git de bisürü resim çek biara biz de bakalım

mavi dedi ki...

miss gibi bir istanbul ve mis gibi bir pazar günü...

o kafeye ben de gitmek istiyorummmm :)

Ayshenur dedi ki...

ayy hangi güzelliğe yorum yapsam bilemedim bebem yaa o denizin maviliğinemi evlerin sokakların tarih kokmasınamı..
çok iyi yapmışsınız o güzellkleri gezmkle;)

.........n........ dedi ki...

Ne kadar şanlısınız. Hayranlıkla izlediğim bir sürü dizi yaşadığınız mekanda çekiliyor. Bayılıyorum İstanbula.

üzüm kuşu dedi ki...

hava güzel gittiğin yerler güzel daha ne olsun dimi canım:)

cecilia dedi ki...

jasminny; buna şansmı derler bilmiyorum ama planı önceden yapmıştık hava da bize uydu, ne güzel oldu :)

mavi; miss miss :)gitmelisin cnm bi an önce ;)

Ayshenur; dimi cnm o resimleri kare kare hepsini birden yaşamayı düşün bide :)

neslinnce; sanırım evet :) istanbulun dezavantajları da var ama bu güzellikler unutturuyor gerçekten..

cemre: öyle cnm valla gün tam anlamıyla benlikdi :)

Duygu dedi ki...

tarihi dokusunu kaybetmemiş yerleri çok seviyorum..
o ahşap ev ne tatlı öyle, keşke bizim olsa dimi cecim sen kırmızı ben pembe panjur taktırır mutlu mutlu yaşardık hihih:))

Mystery dedi ki...

gezmek hayat felsefesi bu kızın :)))

Baby Jeans dedi ki...

harika fotolaaar :))

Yeşim dedi ki...

Canım benim hep böyle gezin :) Fotoğraflar müthiş. Çok severim böyle eski semtleri ben de :) Sayende ben de gezdim :)

Yorum Gönder

İÇİNDE KALMASIN...

Related Posts with Thumbnails