Mantarı severim...:)

2 Ekim 2010 Cumartesi

Eveeet benim uyduruk yemeklerimden bir tanesi daha :) Sevdiğim lezzetleri bir araya getirdim, hayal gücümü de katarak yemek konusunda ahım şahım deneyimlerim olmamasına rağmen tatmin olabileceğim bir yemek ortaya çıkardım. Belki daha önce denenmiş ve adı olan bi yemektir, bilemiyorum.
Önce mantarları güzelce haşladım ki bu yemeği yapmamanın en büyük nedeni, mantara bayılıyorum.Sonra küçük eşit parçalara böldüm.

Derin bir tavada soğanları pembeleşinceye kadar kavurdum, rendelenmiş havuç ve ne kadar becerebildiysem jülyen doğradığım yeşil ve kırmızı biberleri ekledim, karıştırdım. Haşlanmış mantarları ve isteğe bağlı tavuk,sosis (etgillerden bir ürn) tavamıza koyup sotelemeye devam ettim. Domatesisteğe göre baharat ve tuzu da  ekleyip karıştırdım.

Birazcık pişirip ( sebzeleri öldürmemek gerekiyor ya) fırın tepsisine aldım, üzerine beşamel sos döktüm. siz süt kremasıyla da deneyebilirsiniz. Pişmeye yakın çıkarıp üzerini kaşar rendesiyle kapladım..Ortaya "fırında mantar graten" tarzı bişey çıktı. Ağır gibi görünüyor ama aslında yapması son derece pratik ve sebzesi de bol olduğu için hafif sayılmasa da akşam yemekleri için ideal bir yemek çıktı...

Afiyet olsun...:)

12 yorum:

Joey Potter dedi ki...

Bence yaratıcı olmak çok önemli bir meziyet. Anlattıklarından bu da buna yakışmaz ki diyebileceğim bir şey yok kendi adıma. Afiyet olsun ve ellerine sağlık. Gayet leziz görünüyor :)

eylul_enise dedi ki...

nefis görünüyo eline sağlık canım deniycem :)

cecilia dedi ki...

Joey Potter; çok teşekkür ederim, mutlu oldum beğenmene..:*

thales; dene ve ye canım, yarasın size ;)

mavi dedi ki...

karnım aç ve annemin -hadi kızıııım yemek hazır demesini beklediğim şu saatlerde ağzımı sulandırdığın için çok teşekkür ederim :)))

nihalasli dedi ki...

Mantari cook severim bende..bu uydurma tarifi bende denemistim:) oyle elime be gecerse atiyordum..bak bununla borek ici de yapabilirsin yine mantar havuc patates vs.. harika oluyor..ellerine saglik

sophie'nin dünyası dedi ki...

içinde mantar olan her şeye bayılırım, hatta direkt mantarın kendisine bayılırım.
beşamel sosla fırınlamak iyi fikir, not alındı, aklın bir köşesine.

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık canım, çok güzel görünüyor. ben de mantarı cok severim her yemeğime katarım yumurtam dahildir =) mantarı hasladıgın suya birazcık sirke ve bir kesme seker atarsan ne kararma olur ne de küçülme.

Zeynep dedi ki...

hımmm güzel görünüyor malzemelerin birlkteliği eminim süper olmuştur :) işin içinde mantar,beşamel sos ya da krema olursa asla hayır diyemem :) ellerine sağlık :)

Mia Wallace dedi ki...

ooff süper görünüyo ve ben de mantara bayılırım!!!

Stil Direktoru dedi ki...

ellerine sağlık canım bana da yap ama :)

FashionDesignbyCnS {Cns'design by Cansu} dedi ki...

mimlendim tatlım:)

Yeşim dedi ki...

Harikasın tatlım ellerine sağlık. 6 senedir yemek yaparım, hiç uydurmadım hep tarifle yaptım. Helal olsun sana.

Yorum Gönder

İÇİNDE KALMASIN...

Related Posts with Thumbnails