Haftalık Yeme Bülteni :)

30 Ocak 2011 Pazar

Kağıt Helva hep çok nostaljik gelmiştir bana. E öyle ama, yüzyılların lezzeti,  geleneksel Türk tatlılarında yeri ayrı..Biraz tarih kokuyor, biraz aşk. Hala sahillerde, traftikte, gezi mekanlarında satıldığını, dondurma ve çikolata ile şenlendirildiğini görebilirsiniz. Fakat her işte olduğu gibi bu işin de bir ehli var ki Koska bu anlamda bi duayen ...



İşte bu da modern çağın lezzeti; buharda bardak mısır..Her ne kadar ithal olması içime sinmese de kokusu, tadı iştah kabartan cinsten..Bikaç senedir hayatımıza girmiş olan bu lezzeti cazip kılan bu yumuşak, tatlı özel mısırın buharda pişirilditen sonra tercihimize göre çeşitli soslarla harmanlanıp bardakla servis edilen bir sokak yiyeceği olması.



Sokak yiyeceklerinden dönelim ev yiyeceklerine..
Bu taptatlı, yeme de yanında yat aşureyi annem yaptı ama...


Bu böreği ben kendim elcağızlarımla yaptım :) Çoktandır mutfağa girmiyordum, iyi geldi :)

Haftaiçi işyerinden bir abla sabah kahvaltasında ikram etmişti bana bu böreği. Beğendiğimden tarifi de ikram ediverdi. Çok kolaymış doğrusu. Havuçlu kabaklı börek, belki bileniniz vardır, internette de tarifi mevcut olabilir.

Ama kısaca yapılışından bahsetcek olursam; Yufkaları (Ben 5 adet kullandım) 4 eşit parçaya böldükten sonra her bir parçaya klasik sıvı harcımızı (1 yumurta, yarım bardak süt,  yarım bardak yağ, 1 kaşık yoğurt)  yayıp  tavada sotelediğimiz havuç ve kabaklı harcımızı (2 kabak, 2 havuç, tuz, karabiber) koyduktan sonra şeklini verip yağlı fırın tepsisine diziyoruz. Üzerine yumurta sarısı sürüp çörek otunu serptikten sonra fırına veriyoruz. 15-20 dakka piştitken sonra afiyetle mideye indirebiliyoruz. Ertesi güne beklediğinde daha bi lezzetli oluyor.


Bu saatteki bu post için kusura bakmayın artık..:)

8 yorum:

Adsız dedi ki...

ne kusuru,çok iyi oldu böyle çeşitleri görmek,zaten o kadar çok yedim ki canım birşey çekmez artık,onun da katkısı var tabii:D

Unknown dedi ki...

off o kağıt helvanın içerisine bir de dondurma koyacaksınız .işte o zaman süper oluyor :)

cecilia dedi ki...

prettyflowery; hımm ondan yoksa topa tutuyorlar valla blogda gece yarası yeme içme paylaşanı, afiyet olsun cnm :)

içimizdeki karnaval: haklısın nefiss oluyo öyle..bak yine yaz geldi aklıma hüzünlendim, dondurma olayı yazın nimeti :)

touch the sky dedi ki...

of of nasıl güzel resimler böyle aç insandan korkarım :) aşure süper gözüküyor :)

Mystery dedi ki...

diyet yapcam diye kendini paralayan bi kız bu yazıya bakarsa noooolur? diyetten vazgeçmesine ramak kalır! hepsinden istedi canım tek tek. acaba göbeğimle barışık yaşamaya mı alışsam :)))

rebeltakipte dedi ki...

kağıt helva çekti canımmm :(

cecilia dedi ki...

touch the sky: haha doğru sölüosun :)) teşekkür ederim

Mystery: dengeli beslenmek en güzeli kuzum, arada böle kaçamaklarda yamak lazım ;)

rebeltakipte: üzgünümmm..:)

rumma dedi ki...

Ellerinize sağlık börek harika görünüyor..
sevgiler

Yorum Gönder

İÇİNDE KALMASIN...

Related Posts with Thumbnails