VİVA TURQUIA-ESPANA HERMANDAD :)

12 Temmuz 2010 Pazartesi

Şaşırtıcı benzerlikler var Türkiye ve İspanya arasında. İspanyollar Türklere acayip benziyorlar ve bu yüzden İspanya'da Türkçe konuşmadığınız takdirde yerli muamelesi görebilirsiniz, Avrupa'da da Türkleri en çok seven ve sıcak davranan insanlardır İspanyollar. Boşuna kanımız kaynamıyor..:)

*İki ülke de imparatorluk bakiyyesi. Osmanlı Müslüman dünyanın, İspanya Hristiyan dünyanın liderliğine soyunuyor.

*Her iki ülkenin de Avrupa’daki imajı yaralı. İspanya’nınki engizisyon ve Latin Amerika işgali, Türkiye’ninki Viyana kuşatması yüzünden.

*Her iki ülkede tarıma dayanıyor ve devletçi bir geçmişe sahip. Her iki ülkede de köyden kente göç sürüyor.

*Her iki ülkede Amerikan üslerinin yapılış tarihi neredeyse aynı. İki ülke halkı arasında da Amerikan karşıtlığı son derece yüksek.

*Muhtelif Avrupa ülkelerinde yüzbinlerce İspanyol ve Türk işçi var.

*Her iki ülke de azınlık milliyetçiliğini kontrol altına tutmakta zorlanıyor. İspanya’nın Bask ve Katalan sorunu, Türkiye’nin ise Kürt sorunu çözüm bekliyor.

*Her iki ülke de hem gelenekçi, hem de modernleşme yanlısı. İspanya’da Katolik kilisesi ve karşıtları, Türkiye’de ise laikler ve İslamcılar arasında kutuplaşma yaşanıyor.

*İspanya AB’ye üye olarak sorunlarının önemli bir kısmını çözdü. Türkiye, AB’ye üye olarak sorunlarının önemli bir kısmını çözmek istiyor.










İspanya Ligi’nin güçlü takımı Deportivo La Coruna’nın kendi sahasında oynadığı maçlarda tribünlerinde mutlaka bir Türk bayrağı asılıyor.

20 yıl önce ezeli rakipleri Celto Vigo’nun taraftarlarının hakaret amacıyla Deportivolulara "Türk" demeye başladığı ancak Deportivoluların bunu hakaret olarak algılamadığı aksine ‘Türk gibi güçlü’ olarak görünmekten hoşlandığı ortaya çıktı. Ve ondan beridir Türk Bayrağı trübünlerinden eksik olmuyor.

Deportivo İspanya’nın Galicia bölgesinin takımı. Barboros Hayreddin Paşa Akdeniz’e hükmettiği sıralarda Avrupa'nın yarısına sahip, dünyanın en büyük Hristiyan devleti olan İspanya'yı yaptığı baskın ve savaşlarla sarsmakta, binlerce İspanyol'u esir almakta ve İspanyol işkenceleriyle öldürülen Endülüslüler'in binlercesini de katliamlardan kurtararak gemileriyle Mağrip'e taşımaktaydı. İşte bu sıralarda İspanya’nın yiğitliği ile ünlü Galicia bölgesinin delikanlıları Barboros’a ve Türkler'e çeşitli konularda destek vermişler. Bu desteği içlerine sindiremeyen rakip kent Vigo Halkı ise ihanet saydıkları bu durum karşısında La Coruna’lılara "Türkler" adını takmışlar. Buna karşılık, La Coruna Halkı da Celta Vigo'lulara Portekizliler'e yakınlıkları sebebiyle "Hain" manasına "Portekizli" yakıştırması yapmışlar. İki komşu şehir arasında yüzyıllardan beri süregelen bu rekabet günümüzde ise özellikle futbolda kendini göstermektedir.
















Celta Vigo’lular, Deportivo’lulara Türkler'e verdikleri destek nedeniyle; Deportivo’lular da Celta Vigo’lulara Portekiz’lilere yakınlıkları sebebiyle, "Hain" yakıştırması yapmaya ve rakiplerince takılmış bu adları inadına ve zevkle sahiplenmeye devam etmektedirler. Vigo şehrinin takımı Celta’da çok sayıda Portekiz taraftar derneği kurulmasına karşılık La Coruna takımı Deportivo'da da ateşli Türk dernekleri kurulmuş. İşte bu sebeple Deportivo La Coruna’nın her oynadığı maçta sahaya asılmış çok sayıda Türk bayrağı görebilirsiniz. Celta’lı futbolseverler derbi maçlarda "Türkler dışarı" diye tezahürat yaparken, Deportivo’lular da "En büyük Türkiye" diyerek gururla takımlarını desteklemektedirler. .





8 yorum:

C3Moi dedi ki...

bu karşılaştırmaların hepsini bende daha önce yapmıştım ama bi kızdan asla beklemezdim süpersin he bide şu var iki ülke kültür benzerlikleri demiyelim de kader benzerlikleri yüzünden biri islam biri de hırısityan temsilcileri seçildirler Abye giriş ve kültür sempozyunlarını beraber düzenliolar. fakat bişeyi eksik yazmıssın ben sevilla doğumluyum hatta karşı taraf betisliyim biz müslümanları sevmezler nefret ederler zamanında yaptığı katliamları da yazsan süper olucakmış

cecilia dedi ki...

C3Moi; teşekkür ettim, sevilla olayını bilmiyordum ben, demek sevilla doğumlusun ne güzel, valla ispanya olsun da taştan olsun dicek durumdayım, araştırdıktan sonra edindim bu bilgileri umarım gezip görme imkanım da olur ;)

Mystery dedi ki...

bilgi dağarcığım genişledi :))) ben de maçlar başlamadan önce dedim ki ispanya! hatta takım lcdsi kampanyası yapıyolardı ya, sevgilime dedim ki gel eve ispanya lcdsi alalım, yok alamaz onlar kupayı dedi. final maçını birlikte izledik :))) ben bütün akşam ben sana demiştim diip durdum. bana da malum oldu herhalde :)))

cecilia dedi ki...

Mystery; biliyoruz biz bu işi cnm ya erkeklerden daha iyi biliyoruz :)

)-( Asabi BalıK )-( dedi ki...

Doğru tespitler. Doğal olarak bir ortamda yabancıların arasında ispanyol varsa onu destekliyor genelde Türk insanı. Ben sadece (Nadal'a ve Real Madrid'e gıcık olurum).
-Cecilia sanırım Kasım'da onların bir bayramı olurmuş, doğru mudur? İznimi hakettiğim tarihlere rastlıyor ve benim için ilk görülecek yer Barcelona. O tarihlerde gidiş-geliş rahat ve memleket ucuz oluyormuş diye duymuştum. Biliyosan yazar mısın?

cecilia dedi ki...

)-( Asabi BalıK ; ispanyanın özel günleri
Yeni Yıl 1 Ocak
İyi Cuma 13 Nisan
İşçi Bayramı 1 Mayıs
Meryem Ana Yortusu 15 Ağustos
Milli Bayram 12 Ekim
Azizler Günü 1 Kasım
Meryem Ana’nın Günahsızlığı Yortusu 8 Aralık
Noel 25 Aralık

sanırım o tarihlerde tüm katoliklerin kutladığı azizler gününü kastediyosun..

)-( Asabi BalıK )-( dedi ki...

Tarihleri toptan yazdığın için teşekkürler. Sanırım o aziz şeysidir. Araştırmaya devam...

Yeşim dedi ki...

Tatlım harika bilgilerle donattın beni :) Deportivo'nun yeri başkaydı bende de. Maçlarda Türk Bayrağı açmaları sebebiyle severdim. Olayın bu kadar eskilere dayandığını bilmiyordum. Keyif alarak okudum :)

Yorum Gönder

İÇİNDE KALMASIN...

Related Posts with Thumbnails