Mutfakla Aram...

20 Şubat 2013 Çarşamba

Menemen...
Sen ne güzel ne cici bir yemeksin..
Evet bazıları seni aperatif bir yiyecek olarak görse de baya bi yemeksin bence..
Hele çalışan kadın için büyük nimetsin..
Benim melek kayınvalidem sağolsun yazdan kavanozlarca menemen dediğimiz domatesli biberli soslardan hazırlamış bize.
Bilen bilir muhakkak ama bilmeyenler için etli, sebzeli her yemekte rahatça kullanabiliyoruz bu sosu.
İşten eve geldiğimde hazırda yemek yoksa şipşak menemen yapıyorum ben.
Sosis, sucuk,kıyma, (et olarak ne kullanmak isterseniz) kavuruyorum, biber, soğan,patates de kullanabilirsiniz beraberinde.
Daha sonra sosumuzu ekliyoruz. En sonda yumurtayı ekleyip dilerseniz kaşar serpebilirsiniz üzerine. Artık afiyet olabilir ki olacaktır da :)




Geçenlerde ilk kez kek yaptığımı igde paylaşmıştım ilk denemede tatmin edici sonuç diye..Kabarıklığını görünce umarım lezzeti de hoştur diye dua ettim.
Lezzeti de şekli kadar düzgündü çok şükür, tadanlar çok beğendi yaşasınn...:)


Bu da ilk zamanlarda hazırladığım bir sofra..
Çigköfte ikramlık olarak geldi henüz o kadar marifetli değilim :)
Ama ton balıklı salata ve kereviz salatasını sık sık yapıyorum bayılarak yiyoruz...


Son olarak English Home peçetelerim romantik sofralar için olmazsa olmazdı...


13 yorum:

MERVE dedi ki...

ayy ne ufağı ne tefeği o benim öğrenci evimin en kıymetli üyesi :D
zamanı yeri hiç olmaz, yeri gelir her gün yenir ama yine de bıkılmaz..
melemen başımız tacıdır yaw :))

Gamzedrmscn dedi ki...

Eşimin en sevdiği yemeklerden biri biz de bayılırız melemene:) bu arada kekin tarifini de isteyebilir miyim acaba ben de hayatımda hiç kek yapmadım da enfes göründü kekin. Denemek isterim bu keki:)

SihirliGünlük dedi ki...

Baya baya ev kadını oldun sen artık cicim, çaya gelmek lazım sana :) öpüyorum seni tatlım..

♥pemb€sinti♥ dedi ki...

Anneler candır.. Seninde ellerine saglık canım..

cecilia dedi ki...

merve sevi: aynen öyle baş tacı kesinlikle :)

Gamze Durmuşcan Çulhaoğlu: Benim eşimde bayılır menemene, sanırım şanslıyız :)Kekin tarifine gelirsek; Klasik kek hamuru 3 yumurta ve 1 bardak şekeri çırpıyoruz, sıvıyağı ( 150 gr. margarinde kullanabilrisin), vanilyayı, 1bard süt veya yoğurdu ekleyip çırpıyoruz. 3 bardak un ve kabartma tozunu ekleyerek çırpmaya devam ediyoruz Yağlanmış kalıba karışımın yarısından biraz fazlasını boşaltıyoruz. Kalan karışıma kakaoyu ekleyip çırptıktan sonra kalıptaki karışımın üzerine döküyoruz ve çatal yardımıyla zikzaklar yapıyoruz, dilimlendiğinde güzel bir görüntü çıkıyor böylece. Önceden ısıtılmış fırında pişiriyoruz. Bu kadarcık dilersen içine portakal rendesi, ceviz, fındık da ekleyebilrisin :)

SihirliGünlük: Gel canım herzaman beklerim, güzel yorumun için çok teşekkürler :)

♥pemb€sinti♥: teşekkürler pembem :)

aysp dedi ki...

bir kek nasıl böyle kabarırr maşallah yaaa, benimkiler de kabarıyor ama fırından çıkarınca fıssss :)

cecilia dedi ki...

Aycelce Hayat; Sanırım fırınla veya fırın ayarıyla ilgili olabilir tatlım, ben fırınımdan çok memnunum, o yüzden ona bağlıyorum herşeyi, Arçelik 9620 I Ankastre Fırın Inox Parmak İzi Bırakmaz 5 Fonksiyonlu A Sınıfı..

tubitos dedi ki...

domates sosu candır ya ben de her yemeğe kullanıyorum kek süper görünüyor eline sağlık canım

cecilia dedi ki...

tubitos: sağol tatlım kesinlikle buzdolabının olmazsa olmazı :)

Unknown dedi ki...

menemene bayılırım. çalışanların işi zor cnm. çoğu zaman aperatif yemeklerle kurtarıyoruz günü.
kekin de çok şirin. güzel bir sofra olmuş :)

sevda s. dedi ki...

Menemeni ben de çok severim, annem de kışlık olarak kavanoz kavanoz yapar. Kek süper görünüyor, bayıldım görünüşüne :) Ellerine sağlık canım :)

assortiek dedi ki...

:)maşallah sana canım

Adsız dedi ki...

o sofra ve o kek harika görünüyolarr :)

Yorum Gönder

İÇİNDE KALMASIN...

Related Posts with Thumbnails