Avanos Hatıraları...

22 Ağustos 2011 Pazartesi
Avanos çömlekleriyle ünlü tarihi bir ilçe.
Nevşehirin kültür seviyesi en yüksek ilçesi aynı zamanda..


Tam ortasından Kızılırmak nehri geçiyor bu şirin ilçenin.. İstanbul'u andırıyor ışıklı köprüleriyle..
Nehrin kenarındaki çay bahçesi, yürüyüş parkuru, ağaçlarla dolu park Avanos'un güzelliğine güzellik katıyor, halkı için de iyi bir eğlence mekanı oluyor haliyle, özellikle yaz mevsiminde..




Turistik bir şehir olduğundan giyiminiz, kuşamınız, ramazan ayında dışarda yemeniz, içmeniz, barların ve eğlence mekanlarının açık olması sorun yaratmıyor kimseye, kimse kimseye karışmıyor, yani yobazlık out kısaca.. Bunu belirtiyorum, zira ülkemin her yanı böyle demokratik olmuyor malesef..



Türkiye'nin ikinci Asma köprüsü iddasında olan bu köprü, siz yürüdükçe sallanıyor, korkmanıza gerek yok oldukça sağlam, her gün yüzlerce kişi geçiyor, adrenalini bol..

Oteldeki köpek ve kediyle aramızda sıkı bir bağ oluştu. Kovma noktasına geldim peşimden ayrılmayıp benle yola çıktıklarında araba filan ezer korkusuyla.. Ama sonra olan olmuş köpeğim kedimi yemiş köpeğimi de kovmuşlar otelden :( Kime üzülsem bilemedimm..


Kapadokyaya geldiğinizde size şarap içirirler, şal bağlarlar, hatta gözlerinize özel sürme çekerler. Satıcılar güler yüzlü, yabancı turiste o kadar aşina olmuşlar ki vatandaşını görünce daha bir can davranıyolar..
Yani kısacası güzel ayrıntılar bunlar...



10 yorum:

FashionDesignbyCnS {Cns'design by Cansu} dedi ki...

gezmek istediğim yegane yerlerden biri. benim içinde gez tatlımm :)

tubitos dedi ki...

gidesim geldi valla tatlım. kediciğe üzüldüm amaa :(

Ayshenur dedi ki...

ceci kopek kediymi yemiş o kısmı tam anlamadım cnm ?:O :)
ayrıca baktım baktım içim acıldı resmen cnmm oh sefan olsun

Uzun ince kıvırcık dedi ki...

geçen ay gittim avanos ürgüp göreme zelve, ıhlara vadisi.. ne kadar güzel yerler gerçekten. fotoğrsflarına baktıkça kendi gezimi hatırlıorm :)) iyi tatiller.. gerçekten doya doya gezilesi yerler :))

Unknown dedi ki...

ayy ne güzel canım oh bol bol gez gezerken süsümüzden de geri kalmıyoruz bakıyorum:)

cecilia dedi ki...

Fashion design by CnS {Cns'design} gezdim cansucumm ama kesinlikle ilk fırsatta kendin gezip görmelisin..

tubitos; cnm bulutu da alın gidin, evet kuzucumm bende :(

Ayshenur: ah evet tatlım köpek kediyi öldürmüş yani yemiş derken, o yüzden köpeciğide atmışlar otelden. Bi sabah kalktım bunlar ikiside yok.. :(

uzunincekivircikk: evet aynen! zelve, paşabayırı.. :) çok güzel yerler kesinlikle, teşekkür ederim.

Benden Bişeyler: yok cnm pek değil aslında gündüz pek takmıyordum da akşam süslenesilerim geliyodu tabi :)

Evy dedi ki...

bizim icin de gezmis oldun :D resimler super
http://maffionista.blogspot.com/

Mystery dedi ki...

kesinlikle en çok gezen bloggersın sen :D sayende bi ton yer görüyorum :D

MAVİ TUTKU dedi ki...

Bence kediye..

Bu kadar güzel bir yer olduğunu bilmiyordum oranın..

milky dedi ki...

çok üzüldüm kediciğe cnm benim :(

Yorum Gönder

İÇİNDE KALMASIN...

Related Posts with Thumbnails