Kültür Sanat Etkinlikleri...

6 Şubat 2014 Perşembe

Bazen kitaplar en iyi dosttan daha dosttur..
Gidilebilecek, gezilebilecek en iyi mekandır.
Başka bir hayattır, başka birinin bedeninde ve ruhundaki sizdir.
Yemek yapmak, film izlemek gibi kolaylıkla uygulanacak bir terapidir.
En azından benim için..

Bir Psikiyatristin Gizli Defteri..
Siz de benim gibi çok satanlara önyargılı yaklaşanlardansanız içiniz rahat olsun.
Çerez bir kitap değil, adamakıllı psikiyatriyi öğretiyor bu kitap.
Hem de yaşanmış olaylarla, yer yer eğlenceli yer yer hayret verici. Bu branşa az da olsa meraklıysanız, Hikayeler  akıcı.. tıbbi terimler sizi sıkmıyorsa çabucak bitirebilirsiniz.




Yine bir çok satan. Allah de Ötesini Bırak'ı Bloggerda okumayan kaldımı bilmiyorum ama akıcı, huzur veren, bakış açınızı değiştirecek, altı çizileceklerle dolu  bir kitap olduğuna emin olabilirsiniz.


Saat Kaçtır Acaba..
Sanırım ben bu tarz kitapların insanıyım..
"Çok satanlar"dan çok "Çok duyulmamış" ama o malum "altı çizilecek sözler", enfes tasvirlerle dolu, dilin çılgınca döndüğü, garip hikayeleri -bir o kadar da tanıdık-  kitaplardan etkilenirim..Biraz felsefe, biraz kurgu..Sadece psikoloji incelenmiyor gelişen olaylar da var ki karakterler, mekanlar hayal gücünüzü zorluyor. Ben kitap okurken derine inmek isterim, yüzeysel anlatımlar, basit bir  dil cezbetmiyor çoğu zaman. O satırı bir kaç kez okumalıyım, ne demek istedi diye düşünmeliyim. Bence Türk Edebiyatının böyle kalemlere ihtiyacı var.




En son gittiğimiz tiyatro oyunu İhtiyar Balıkçı ve Deniz. Aslına bakarsanız uzun zamandır gittiğimiz ilk tiyatro oyunu..Ee geçen sene ha bugün ha yarın derken sezonun kapandığı hafta biz tiyatroya gelmiştik dersen pek ilgili olmazsın, ihmalkar olursun olsan olsan. Oyuna gelecek olursak Erkan Can varsa dedik zaten yanılmamışız, geleceğin Müşfik Kenteri diyorum ben, o ne güzel Balık çorbası tarifiydi. Deniz hikayelerini barındıran oyunun dekorunu çok beğendik.


Eyvah eyvah 3
Bu filme süper, güzel diyemeyeceğim, dersem gerçekten güzel filmlere haksızlık etmiş olurum. İnstagramda da süper değil ama eğlenceli demiştim. Açıkçası "ne beklediğinize bağlı" filmlerden. Gülmek istiyorsanız ikinci yarısına katıla katıla gülebilirsiniz. Ve bütün seriyi umarsız izleyen benim filmle olayım firuzan. Bu kadın hayatın sillesini yemiş ama talih yüzüne gülmüş, meşhur olmuş ama samimiyetini dobralığını kaybetmemiş aslında hayatla, herkesle dalga geçen bir karakter. Demet Akbağ oynamasaydı bu kadar severmiydim ondan da emin değilim. Hikayeler, konular, kurgular oldukça basit. Ama oyuncuları en iyilerinden toplamışlar, karakterler olmuş, oturmuş. Bi de bir filmde mekan, müzik ararsanız o da var. Geyikli güzel bir yer, hüseyin bademin evine bayıldım, bahçeden çıkar çıkmaz başlayan deniz diyorum...


Çağan Irmak bizi ağlatmaya gelmiş dünyaya herhalde.
Ama bunu en iyi şekilde, film çekerek, sanat icra ederek yapıyor.
Ben onun filmlerindeki bohemliği, beyoğlunu, kalabalıklara karışmaya çalışan yalnız ve melankolik insan psikolojisini,yaşantısını seviyorum..Totemlerle, rüyalarla başlayan Tamam mıyız filminde de şükür duygusunu vermeye çalışmış daha çok. Bu filmde aşk yerine kardeşlik,dostluk var..Başrol oyuncuları iyi bir performans çıkarmış. Bunun yanı sıra film o kadar akıcı ki ne çabuk bitti diyebilmeniz mümkündür. Ama daha iyi bir final olabilir düşüncesindeyim ben.



12 Yıllık Esaret
Gerçekten etkileyici hikayesi ile aldığı ödülleri sonuna kadar hak eden başarılı bir yapıt. Sadece Türk filmlerinde yokmuş dram, yabancı bir filme de ağlayabiliyormuşuz baya şakır şakır. Brad'in filmdeki rolü az ama öz, afişteki büyüklüğü sanırım yapımcılığından kaynaklı. 


Senin Hikayen
Yönetmenin hikayesi aslında bu. Adam başından geçen olayı kurgulamış, film yapmış, paylaşmış, hay hay gerçek hikayeleri anlatan filmleri hep sevmişimdir. Hepimizin başından geçebilir ki geçmiştir de çünkü hikaye basit. Evet basit bir filmdi, ama heyecansızlığına rağmen keyifli ve kaliteliydi. Diyaloglar ucuz değildi, oyunculuklar çok samimi ve sıcak. Selma Ergeç Timuçin Esen ne güzel bir çift olmuş, birbirleriyle çok uyumlular, filmin enerjisini yükseltiyorlar. Bazı filmlerde bazı oyuncuların bazı özellliklerini keşfedersinz ya hani Selma Ergeç güzel kadınmış ya dedim kendi kendime. Filmin içinde belki gizli belki aleni dram ise rahatsız etmedi, yani o güzelim şarkılar hiç etkilemedi film bitince aklımda kalan tek şey esranın hamilelik evresi ve babanın şamar oğlanı komedisiydi..bence izlenesi özellikle çocuk düşünen veya düşünmeyen, yeni evli çiftler izlemeli..


6 yorum:

Unknown dedi ki...

mrb bende şu an bir psikiyatrisin gizli defterini okuyorum bende çok satanlara karşı ön yargılıyımdır ama keyifli bir kitap size christine hannah'ın kış masalı adlı kitabı öneririm:))

Ebrushka Blog dedi ki...

Bende yeni bitirdim Allah de ötesini bırak'ı ve çok beğendim huzur veren bir kitap

cecilia dedi ki...

esra gülden ünal; çok teşekkür ederim önerin için sanırım adı kış bahçesi, kitapçıma uğrayıp eğer yoksa sipariş edeceğim ;)

Ebru Bayrak: Kesinlikle öyle, okuduktan beri sanki daha huzurlu daha tevekkül içindeyim.

Deniz Evin dedi ki...

Seçil ablacım bende Bir psikiyatrisin gizli defterini okumak için sabırsızlanıyorum :) Eyvah eyvah3'e de gitmek bir türlü kısmet olmadı ama dediğin gibi filmi güzel yapan kesinlikle Firuzan :)

Unknown dedi ki...

mrb yeni blogumu izlermsn rica etsem
http://sweetcatquen.blogspot.com.tr/

bircanın renkli dünyası dedi ki...

allahde otesını bırak favormlerımden *-*
pıskatırın gızlı defterı okumak ıstoyorum
bloğunuz cok orjınal bagnedım

Yorum Gönder

İÇİNDE KALMASIN...

Related Posts with Thumbnails