Akşama Ne Pişirsem?

8 Ocak 2014 Çarşamba

Geçen akşam bizde tam bir kış menüsü vardı.
Etli bezelye, salçalı bulgur pilavı, turşu vs..

Pirinç pilavından bıkanlar ve benim gibi ilk defa yapacaklar için bulgur pilavı tarifi arayanlara;

Tereyağı ve sıvıyağı tenceremize alıyoruz. İnce ince doğradığımız Orta boy soğanı ve kırmızı biberlerimizi güzelce kavuruyoruz ( yeşil biber, patates, domates de ekleyebilirsiniz) , bir yemek kaşığı salçamızı ekliyoruz. Karıştırarak kavurmaya devam ettikten sonra bir kase bulgurumuzu ekliyoruz, 2 su bardağı su ve bir parça donmuş kemik suyunu (et suyu, bulyon vs.) ve tuzunu da kattıktan sonra kaynamasını bekliyoruz. Kaynadıktan sonra kapağını kapatıp demlenmeye bırakıyoruz. Suyunu çektikten sonra ocağın altını kapatıp, kapakla tencerenin arasına kağıt havlu koyuyoruz. 5-10 dakika sonra yeme de yanında yat salçalı bulgur pilavımız oluyor.

Afiyet Olsun



Bu akşam yemeğimizde de bir diğer kış sofralarının vazgeçilmezi kurufasülye var..
Ben sucuklu denedim lezzeti ilk deneme için  fena sayılmazdı..
Yanında yine bulgur pilavımız ve turşu var. 


Bir başka akşam yemeğimizden, sofranın yıldızı çöp şiş köfte..
tarif canım arkadaşım binnurdan. gerçi kendisinin bloğu yok, şurdan bakabilirsiniz.
Aslında pek meşakati yok, bildiğiniz köfteyi çöp şişlere geçirip aralarını kırmızı, yeşil biber veya mantarla süslüyorsunuz. Fırın kağıdı serili fırın tepsisine yerleştirip 180 C'lik fırında 40-45 dakika pişiriyorsunuz.


Yine bir akşam yemeği; şinitzel ve patates kızartması önderliğinde...yaprak sarmamız da cabası...


Bu da misafirlerimizle yediğimiz bir akşam yemeği sofrası...




10 yorum:

Deniz Evin dedi ki...

Ahh salçalı bulgur pilavını çok severim ve harika görünüyor, ellerine sağlık ablacım :)

cecilia dedi ki...

Deniz evin İrdem: Sağol kuzucum, pirinç de şeker var malum, hele kiloda da sıkıntı varsa pilav olarak bulguru tercih etmeliyiz, dimi :)

Unknown dedi ki...

akşama ne pişirsem her günün sorunu pirinç pilavı yemeyeli yıl oldu:)bulgur pilavını çok severim ellerine sağlık...

İki Şehir Bir Meryem dedi ki...

Ellerine sağlık canım bende bu menüyü sık sık yapıyorum :)

sinem elik ertan dedi ki...

Elinize sağlık :) http://ufakmutfakta.blogspot.com/

Vildan dedi ki...

En guzel menu bulgur pilavina bayilirimm ellerine saglik canim :)

seldanın mutfak defteri dedi ki...

Merhabalar,
Bloğunu çok beğendim ve izlemeye aldım. Bana da bekliyorum. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle. Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

Ebrushka Blog dedi ki...

Ellerine sağlık tam kış menüsü tam da anadolu menüsü :)

Unknown dedi ki...

çöp şiş konusunda harika bir fikir verdiniz bu hafta gelecek olan misafirlerim için değişik bir menü olacak. Takipteyim. Sevgiler..

Es Life dedi ki...

Ellerinize sağlık, tüm menüler birbirinden güzel :) Takipteyim ben de beklerim sevgiler
http://eshayat.blogspot.com.tr/

Yorum Gönder

İÇİNDE KALMASIN...

Related Posts with Thumbnails