Bellapais Manastırı ve Kıbrıs'ın Bodrumu Girne...

22 Aralık 2012 Cumartesi
Gelelim Kıbrıs'ın en güzel şehrine Girne'ye... Yeşil ve mavinin buluştuğu her yer güzeldir diyorum ya aynen öyle. Kıbrıslılar bile, örneğin tur rehberimiz resmi işler için Lefkoşa'ya gittiğinde bunalıyormuş bir an önce Girne'ye, denize çıkan sokaklara varmak için. Hep şehir diye bahsediyoruz ama ülkemizdeki iller kadar olan bir adada ilçe sayılabilirler daha çok. Lefkoşa ile Girne arası 1 saat bile sürmüyor zira.

Girne merkezine inmeden Bellapais yani Beylerbeyi köyüne gidiyoruz. Köy deniliyor ama adanın en pahalı villalarının olduğu bir yer burası. Eski bir Rum köyü olan Bellapais'de dar sokaklar, eski evler insanı tarihi bir atmosferin içine sokuyor.

Otobüs aşağıda bir yerlere park ediliyor ve artık tepeye yürüyerek çıkmak zorundayız. Balayı çiftleri sarmaş dolaş arşınlıyor dik yokuşları. Böyle romantik bir ortamdan faydalanmamak olmaz..

Ve Beşparmak Dağlarının eteğinde bir kayalık üzerine kurulmuş Bellapais Manastırını (Beyaz Giymiş Meryem Ana Manastırı) ziyaret ediyoruz tur rehberimizin verdiği bilgiler dahilinde.

Bugün konser salonu gibi etkinlik mekanı olarak kullanılan manastır 1158 ve 1205 yılları arasında inşa edilmiş ve savaş yıllarında kurşun yağmuruna tutulduğunu mevcut kurşun izlerinden anlamanız mümkündür.

Manastır gotik mimari tarzında inşa edilmiş, zamanla tahrip olmuş dış kabartmalarında çeşitli figürlerin ve sembollerin olduğu bilinmektedir.

Yüzünü belirgin olarak görebildiğimiz Aşk tanrısı Eros gibi...

Manastırın bahçesinden görülen Girne manzarası ise tek kelime ile büyüleyici.

Girne; denizi, beyaz evleri, kalesi, yat marinası, butik otelleri, çarşısı, turistik restaurant ve cafeleriyle Bodrum'u andırıyor...

Yemek yemek için liman ve kale manzaralı Kıbrıs Evi adlı restauranta gidiyoruz. Kıbrıs'ın en meşhur yemeklerinden Şeftali Kebabını tadıyoruz mezelerimizle beraber..

Dikkatli bakarsanız ve uslu bir çocuk olursanız Türkiye'yi görebilirsiniz Akdenizin diğer tarafında...:)

Yemek yedikten sonra Girne'yi gezmek için çok az bir vaktimiz vardı. Çarşıda sevdiklerimize bir kaç parça hediye alabildik. İçki, hellim peyniri kesinlikle almanız gerekenlerden...