Kültür Şoku!

2 Şubat 2012 Perşembe
Haftasonu İnkılap Kitabevine uğradık.
Kitaplarımı almak istedi olmaz dedim ama kızkulesini bana benzettiğinden bu ayracı görmesiyle kitabımın arasına atması bir oldu. Geçen gün de kızkulesi resmi hediye etmişti odama asmam için :)
Herneyse konumuz kızkulesinden ziyade kitaplar..:)
Histeri'ye başladım bile. Polisiye, merak uyandıran bir kitap. Zaten kitabın kapağında muhteşem bir hayal gücü...diye başlıyor. Biraz anlatım dağınıklığı veya türkçe çevirideki eksik ifadelerden kaynaklı sıkıldığımı söyleyebilirim. Akıcı bir uslup böylesine bir kurguyu daha ilgi çekici kılardı. Bazı yerlerde "ee artık sadede gelsen diyorum"dedim yani. Ama yine de biraz daha ilerledikten sonra keyfine varacağımı, sonlara doğru süprizi, şoku, şaşırtmacayı yaşayacağımı umudediyorum.


Geçen hafta izlediğim  filmlerden hiçbirini beğenmedim...


My sassy girl (Hırçın Sevgilim) orjinali Kore yapımı olan daha çok beğeni toplamış. Eminim daha güzeldir. Çünkü biz Türkler bile daha iyisini yapabilirdik inanın. Hele o sondaki zorlama tesadüf aman yani aman dedirtiyor.
When in Rome (Aşk Çeşmesi) olmamış. Başroldeki hatunu sevmedim niyeyse belki esas oğlanı çok çok yakışıklı bulduğumdan :) Filme gelirsek Ütopik sahneler barındırıyordu bu açıkçası beni filmin gerçekliğinden uzaklaştırdı. Pek güldüğüm bir sahne de hatırlamıyorum yani komedi namına fakir romantizm namına da İtalya, aşk çeşmesi filan yetmemiş diyorum..


The New Daughter (Tepedeki Mezarlık) Film adlarının çevirisini yaparken neye göre değerlendiklerini merak etmişimdir hep. Yeni Kız evlat Tepedeki Mezarlık olarak çevrilmiş. Ama film o kadar kurgusuz, o kadar korkusuz ki ne "Yeni Kız Evlat" ismiyle anlamlaşabiliyor ne de "Tepedeki Mezarlık" ile. Kevin Costner bile kotaramamış yani Açılayın deyişiyle :)


Açılay demişken son zamanlardaki favori dizim Yalan Dünyadan da bahsetmemek olmaz.Bir Gülse Birsel klasiği. Geleneksellikle modernizeliği aynı hamurda yoğurup bir İstanbul dizisi olarak sunmuş bize. Nasıl ki İstanbul hem doğuyu hem batıyı temsil ediyor, farklı farklı kültürlerden gelen birçok aileye ev sahipliği yapıyor, bu dizi de öyle. Arada kalmışlıkları baz oluyor aslında özünde, yani madalyonun diğer yüzü de var. Evet katıla katıla gülüyoruz ama kültür farklılıkları, sınıfsal mücadeleler, elitleşme kaygıları arasında değişmeyen değerlerle aşk, dostluk, aile bağları. Avrupa Yakası gibi tutulurmu bilemem ama Nişantaşı gibi bir Cihangir kitlesi yarattı şimdiden. Favori karakterim de bir Nihal Yalçın hayranı olarak Açılay, ve kendine münhasır uslubuyla Nurhayat veee ımmm şeyy offf çok sertt :) yani tabikide süperstar Emir :)


Son olarak benim objektifimden yani cep telefonumdan son derece spontane kar manzaraları...





10 yorum:

ne var ne yok ? dedi ki...

my sassy girl'i görmüştüm bugün D&R'da alsam mı acaba almasam mı oldum belki daha sonra bir şans veririm ama yazını okuduktan sonra değil :)
Histeri'yi gördüm daha önce koridor yayınlarından çok kitap okudum güveniyorum aslında ama demek ki yazardan yazara değişebiliyormuş :)
iyi okumalar izlemeler :)

cecilia dedi ki...

ne var ne yok? ya aslında histeri ödül almış bir kitap kötü bir kitap da değil, sanırım çeviriden kaynaklı anlatım dağınıklığı var başlarda sıkıyodu o da başedilmeyecek bir sorun değil devam ediyoruz şimdilik bakalım inşallah iyiye güzele bağlanır :) teşekkürler..

Grace Happy dedi ki...

histerinin baslarında tıkandım ben ya gıdemıyorum :(

Şantiyenin Gülü (Tender Lady in the construction site) dedi ki...

my sassy girl bu versiyonunu ben de izlemiştim beğendiğim bi film birkaç defa daha izlenebilir :)

cecilia dedi ki...

Grace: anlayabiliyorum seni sabret cnm ortalara doğru açılıyor..

Şantiyenin Gülü (Tender Lady in the construction site): beni etkilemedi o kadar ama yinede hiç izlenmez bi film değil tabi..

Adsız dedi ki...

kar manzaraları harika..
kitap ayracının aynından bir arkadaşım bana hediye almış, keyifle kullanıyorum.sana keyifli okumalar :)

BÜTÜ dedi ki...

son kareler harika :)
kitap ayracına da bayıldım bu arada :)

cecilia dedi ki...

sJ: ne güzel ayraç kardeşliği oldu bizimkisi ozaman, teşekkürler cnm :)

BÜTÜ; bende sevdim tatlım püskülü çıkmamış birde yumuşacık püskülü var :)

darkolivee dedi ki...

çok güzel resimler, ahh içim gitti bi izmirli olarak :)

sevgiler

Mystery dedi ki...

of, özlemişim yazılarını :D Yalan dünya bomba yaa benim favorim Orçun :D

Yorum Gönder

İÇİNDE KALMASIN...

Related Posts with Thumbnails